Gå til innhold

Fikk stipend i dag 14 500 rett på konto :D

VegardStr

Anbefalte innlegg

Jeg får stipend pga. at foreldrene mine har valgt å betale tilbake MYE på lån de har i mnd..Så de blir fortere gjeldfrie..

5534749[/snapback]

Huh? Det tar da ikke lånekassen noe hensyn til?

5534889[/snapback]

gjør de ikke ? Jeg fyllte ut skjema, skulle få fattern til å skrive under på det da han fnyste og sa; "du får da ikke stipend.."

Men jeg sa det ikke koster å prøve.. Og fikk godkjent.. Og pappa sa at eneste grunnen han fant ut var at vi for et par år siden kjøpte hus osv..bygde garasje nå osv.. Og at de betalte så mye pr. mnd at jeg fikk stipend.. Ellers er det ingen grunn til det... ?! De tjener hverken mye eller lite.. Men heller midt på treet..

5537014[/snapback]

Kan noen henvise meg til en forskrift eller lov, der det står noe om at tilbakebetaling av lån med "mye penger" skal gi eventuelle barn stipend? Har liksom vansklig for å tro dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var så lur at jeg sluttet skolen:)

Din samlede gjeld i Lånekassen er kr 6 400,00. Har du nylig foretatt en innbetaling, kan det gå noen dager før denne er registrert på kontoen din. Gjelden fordeler seg slik: Lån kr 6 400,00, renter kr 0,00, gebyr kr 0,00 og omkostninger kr 0,00.

Lenke til kommentar
Jeg får stipend pga. at foreldrene mine har valgt å betale tilbake MYE på lån de har i mnd..Så de blir fortere gjeldfrie..

5534749[/snapback]

Huh? Det tar da ikke lånekassen noe hensyn til?

5534889[/snapback]

gjør de ikke ? Jeg fyllte ut skjema, skulle få fattern til å skrive under på det da han fnyste og sa; "du får da ikke stipend.."

Men jeg sa det ikke koster å prøve.. Og fikk godkjent.. Og pappa sa at eneste grunnen han fant ut var at vi for et par år siden kjøpte hus osv..bygde garasje nå osv.. Og at de betalte så mye pr. mnd at jeg fikk stipend.. Ellers er det ingen grunn til det... ?! De tjener hverken mye eller lite.. Men heller midt på treet..

5537014[/snapback]

Kan noen henvise meg til en forskrift eller lov, der det står noe om at tilbakebetaling av lån med "mye penger" skal gi eventuelle barn stipend? Har liksom vansklig for å tro dette.

5547080[/snapback]

har ikke peiling.. men mamma og pappa tjener egentlig ikke lite eller.. så ingen skjønner hvorfor jeg har stipend ;p

men greit for meg liksom..

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men for meg virker det å skylde på store nedbetalinger av gjeld som en gigantisk unnskyldning for hvorfor man får stipend... Dersom store nedbetalinger av gjeld gir dette, burde jo også innskutt egenkapital i egne firmaer også gi barna rett til stipend.

Det henger med andre ord ikke på grep. Finner ikke noe på lånekassen.no om dette.

Lenke til kommentar
Er vel mye bedre å handle aksjer selv da. Jeg ville ikke latt banken kjøpe taper-aksjer for meg :)

Nei, det beste er nok å sjekke hva dn.no og hegnar.no anbefaler og kjøre på :)

Men jeg har et akutt kapitalbehov og tør generelt ikke å spekulere :)

5547950[/snapback]

Nei nei og nei.

Jeg anbefalte deg ikke å kjøpe aksjer. Les omigjen.

Jeg strakk meg til aksjefond. Fond? Da minsker du risikoen litt. Også jeg forstår at risikoen ved kjøp av aksjer ikke er den du bør ha på penger fra lån eller stipend.

Det som imidlertid er greit, så fremt du ikke trenger pengene tilgjenglig, er bankinnskudd med aksjeavkastning. Du tar en viss risiko for å tjente på, men du taper uansett ikke.

Men aller best er antagelig det å sette det inn på en høyrentekonto. Problemet er vel imidlertid at om du går for å opprette en slik konto, vil du få en elendig rente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...