Gå til innhold

Fikk stipend i dag 14 500 rett på konto :D

VegardStr

Anbefalte innlegg

Fikk stipend i dag 14 500 rett på konto :D

Bor hjemme, og har ingen utgifter. så de e knall med gratis penger.

totalt over hele året er 21 000kr, og fikk 14 000 av pengen i dag :D:D:D

er snart 18 år, så 12k går til bil lappen, :thumbup:

i am so fuckings happy.

så fikk eg karakterene mine i går også.. 4.6 i snitt. :D

LIFE IS GOOD

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, må man ha mor og far sin underskrift når man søker stipend?

Begge er totalt imot hele greia, men jeg er dritkeen. Jeg bor hos mamma og hun jobber nesten ikke, så jeg tror jeg kan ha en god sjangs til å sanke litt nemlig.

5479699[/snapback]

Hvorfor er de imot gratis penger da? :dontgetit:

Du må jo ikke betale tilbake stipendet (utenom vist du stryker examen)..

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som får sånt... Skilte foreldre er visst en fordel, de eneste jeg kjenner som klarer å lure til seg stipend har det...

Men men, klarer meg fint uten.

5499358[/snapback]

Er ikke så spesielt høye krav vettu ;) 317k i året tilsammen på begge forldrene samt at man er alenebarn så kan man få stipend, selv om det i det tilfellet er latterlig lite å få.

Lenke til kommentar

Du vil få litt over 10000 i halvåret (og like mye andre halvåret :p)

Er foreldrene skilt, så får du garantert stipend..

Er de sammen, men har kansje litt lån og ikke mye penger til overs, så får du også garantert (fullt) stipend..

Er du borteboende, så får du 3500 ekstra hver måned..

Lenke til kommentar
Er ikke så spesielt høye krav vettu ;) 317k i året tilsammen på begge forldrene samt at man er alenebarn så kan man få stipend, selv om det i det tilfellet er latterlig lite å få.

5512152[/snapback]

Det er jo latterlig lavt. Sifotallene for forbruk for en familie med to barn mellom 11 og 14, et av hvert kjønn, og en forelder av hvert kjønn i "normal foreldre-alder" bruker over 200 000 bare i varriable utgifter. Så legger vi på husleien, og 317 000 har ikke holdt i det hele tatt. Antar da at 317 er før skatt.

Lenke til kommentar

5512152[/snapback]

Det er jo latterlig lavt. Sifotallene for forbruk for en familie med to barn mellom 11 og 14, et av hvert kjønn, og en forelder av hvert kjønn i "normal foreldre-alder" bruker over 200 000 bare i varriable utgifter. Så legger vi på husleien, og 317 000 har ikke holdt i det hele tatt. Antar da at 317 er før skatt.

5513667[/snapback]

Altså det er overhode ikke noe problem å overleve på under 200k før skatt. Så de Sifotallene tror jeg at jeg tar med en god posjon salt.

Lenke til kommentar
Jeg får stipend pga. at foreldrene mine har valgt å betale tilbake MYE på lån de har i mnd..Så de blir fortere gjeldfrie..

5534749[/snapback]

Huh? Det tar da ikke lånekassen noe hensyn til?

5534889[/snapback]

gjør de ikke ? Jeg fyllte ut skjema, skulle få fattern til å skrive under på det da han fnyste og sa; "du får da ikke stipend.."

Men jeg sa det ikke koster å prøve.. Og fikk godkjent.. Og pappa sa at eneste grunnen han fant ut var at vi for et par år siden kjøpte hus osv..bygde garasje nå osv.. Og at de betalte så mye pr. mnd at jeg fikk stipend.. Ellers er det ingen grunn til det... ?! De tjener hverken mye eller lite.. Men heller midt på treet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...