djheaven Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vel jeg synes jo mine Klipsch Promedia 5.1 funker meget bra jeg da, mitt Audiotrak Prodigy 7.1 lydkort funker knall det også... 5603429[/snapback] Hvor mye måtte du bet for det? Klipsch sitt system, er jo noe av det råeste man kan få.. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg betalte ca 5500 Kr for Klipsch Promedia 5.1 settet + ca 1000-1500 for Klipsch DD boks + ca 1200 Kr for et oppgradert monstercable kabelsett + at jeg har oppgradert de andre kablene også til MonsterCable.. Kansje 9000 Kr tilsammen.. Har hatt de siden sommeren 2003, veldig bra investering, størsteparten er kjøpt hos Audiocompaniet i Oslo (Darres Gate 2) Endret 20. februar 2006 av tintin77 Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har Logitech Z-5500 digital. Dette anlegget er på totalt 500 watt rms og spiller HØYT for å si det mildt hehe. Maks lydtrykk er 115 desibel, noe som er 5 desibel mindre ennet jetfly, sier jo litt hehe. 5545115[/snapback] Ikke ment som kritikk, men må bare spørre... mange watt trekker dette systemet totalt?? jeg tipper max. 300watt... men fint for Logitech at de ikke har nevnt totalt strømforbruk for denne enheten i spesifikasjonene Mener bare at man skal være kritisk til oppgitte spesifikasjoner... er som regel bare skryt! Dette anlegget har faktisk mere "watt" enn mitt hjemmekoinoanlegg...jada :!: Selv bruker jeg Hjemmekinoannlegget til lyd... lydkortet er av den elendige typen (Realtek, eller noe sånt). Analogutgangene på dette kortet er så fylle av støy at det gjør vondt å høre på... takker gudene for at det finnes optisk utgang. Blir nok et Creative SB X-Fi Platinum, men d blir ikke enda for det er så DYRT Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg betalte ca 5500 Kr for Klipsch Promedia 5.1 settet+ ca 1000-1500 for Klipsch DD boks + ca 1200 Kr for et oppgradert monstercable kabelsett + at jeg har oppgradert de andre kablene også til MonsterCable.. Kansje 9000 Kr tilsammen.. Har hatt de siden sommeren 2003, veldig bra investering, størsteparten er kjøpt hos Audiocompaniet i Oslo (Darres Gate 2) 5633877[/snapback] Hehe. <<<<<<var det jeg tenke meg Klipsch Promedia 5.1 hadde jeg lest om,og hadde fått noe vannvitig skryt. Men fikk klage på prisen.. Fare for man tar en tlf nå Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har Logitech Z-5500 digital. Dette anlegget er på totalt 500 watt rms og spiller HØYT for å si det mildt hehe. Maks lydtrykk er 115 desibel, noe som er 5 desibel mindre ennet jetfly, sier jo litt hehe. 5545115[/snapback] Ikke ment som kritikk, men må bare spørre... mange watt trekker dette systemet totalt?? jeg tipper max. 300watt... men fint for Logitech at de ikke har nevnt totalt strømforbruk for denne enheten i spesifikasjonene Mener bare at man skal være kritisk til oppgitte spesifikasjoner... er som regel bare skryt! Dette anlegget har faktisk mere "watt" enn mitt hjemmekoinoanlegg...jada :!: Selv bruker jeg Hjemmekinoannlegget til lyd... lydkortet er av den elendige typen (Realtek, eller noe sånt). Analogutgangene på dette kortet er så fylle av støy at det gjør vondt å høre på... takker gudene for at det finnes optisk utgang. Blir nok et Creative SB X-Fi Platinum, men d blir ikke enda for det er så DYRT 5634077[/snapback] Hadde du hørt hvordan det spiller, hadde du ikke tvilt på effekten. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ohh, de var lekkre! Hvor har du kjøpt disse? Får man dem i 5.1 sett også? Tror du får kjøpt dem hos hi-fi klubben, men de koster en del. 5579139[/snapback] nei.. netshop.. HER 5579173[/snapback] De koster en del ja, og det er kun 2.1 sett. Sparte over 1.000 kr. når jeg kjøpte dem, eller hadde de vært for dyre for meg... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har Altec Lansing ATP3 2.1. Meget bra (og billige) høytallere. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg har Logitech Z-5500 digital. Dette anlegget er på totalt 500 watt rms og spiller HØYT for å si det mildt hehe. Maks lydtrykk er 115 desibel, noe som er 5 desibel mindre ennet jetfly, sier jo litt hehe. 5545115[/snapback] Ikke ment som kritikk, men må bare spørre... mange watt trekker dette systemet totalt?? jeg tipper max. 300watt... men fint for Logitech at de ikke har nevnt totalt strømforbruk for denne enheten i spesifikasjonene Mener bare at man skal være kritisk til oppgitte spesifikasjoner... er som regel bare skryt! Dette anlegget har faktisk mere "watt" enn mitt hjemmekoinoanlegg...jada :!: Selv bruker jeg Hjemmekinoannlegget til lyd... lydkortet er av den elendige typen (Realtek, eller noe sånt). Analogutgangene på dette kortet er så fylle av støy at det gjør vondt å høre på... takker gudene for at det finnes optisk utgang. Blir nok et Creative SB X-Fi Platinum, men d blir ikke enda for det er så DYRT 5634077[/snapback] Hadde du hørt hvordan det spiller, hadde du ikke tvilt på effekten. 5634989[/snapback] Effekten tviler jeg på, men at det spiller høyt tviler jeg ikke på Bare prøv i sjekke toalt effektforbruk, så skal du se:) Edit: Satte forresten inn et 8 år gamelt Soundblaster Live! Player inn i PCen, og det spiller fletta av det integrerte lydkortet som sitter på et 7mnd gamelt hovedkort....CRAZY!! Endret 20. februar 2006 av Duckhunter Lenke til kommentar
auditman Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Siden jeg kun har bærbar ble det disse vennene: Som både spiller og ser ut som en million dollar. Av og til plugger jeg pc'en i Bose anlegget i stua, men det er ikke så ofte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hadde du hørt hvordan det spiller, hadde du ikke tvilt på effekten. 5634989[/snapback] Jeg tviler litt på de tallene, men er allikevel åpen for skikkelige beviser.Hvis du ser bakpå der strømkabelen går inn, skal det stå en lapp/plate med maksimalt effektforbruk. Hvis du hadde giddet å finne den lappen/platen og poste det som står på den, kunne vi kanskje fått oppklart dette her. Jeg tviler litt på at en forsterker til ca. 1000-1500 kr kan levere 500W kontinuerlig, og 1000W peak. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har anlegget selv, (Skal sjekke det etterpå endre). Tviler seff på tallene.. Var ikke derfor jeg bestillte det.. Hørte på annlegget før jeg kjøpte det selv.. iogmed at jeg skulle ha noe billig da jeg kastet ut gamle anlegget, og fikk solgt forsterkeren for 2000 kr. kjøpte jeg dette... Har jo grei nok lyd for meg.. Bra "trøkk" for de som absolutt skal ha bassen på fullt... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har anlegget selv, (Skal sjekke det etterpå endre). Tviler seff på tallene.. Var ikke derfor jeg bestillte det.. Hørte på annlegget før jeg kjøpte det selv.. iogmed at jeg skulle ha noe billig da jeg kastet ut gamle anlegget, og fikk solgt forsterkeren for 2000 kr. kjøpte jeg dette... Har jo grei nok lyd for meg.. Bra "trøkk" for de som absolutt skal ha bassen på fullt... 5637693[/snapback] For meg er ''billig'' under 800,-. Hehe Derfor valgte jeg X-530 og må si meg veldig fornøyd! Når økonomien tillater et mye bedre alternativ enn Z-5500, så slår jeg til. Noe for ca. 3000-4000,-. Men i første omgang trenger ikke noe bra. (Uansett om jeg vil eller ikke, så låter X-530 relativt bra da). Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har et par av disse kostet meg 6-700 hos Elkjøp men det var utrolig "skuffende" god kvalitet ekstrem god bass i forhold til prisen og hvor jeg i det hele tatt kjøpte dem Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg har Logitech Z-5500 digital. Dette anlegget er på totalt 500 watt rms og spiller HØYT for å si det mildt hehe. Maks lydtrykk er 115 desibel, noe som er 5 desibel mindre ennet jetfly, sier jo litt hehe. 5545115[/snapback] Ikke ment som kritikk, men må bare spørre... mange watt trekker dette systemet totalt?? jeg tipper max. 300watt... men fint for Logitech at de ikke har nevnt totalt strømforbruk for denne enheten i spesifikasjonene Mener bare at man skal være kritisk til oppgitte spesifikasjoner... er som regel bare skryt! Dette anlegget har faktisk mere "watt" enn mitt hjemmekoinoanlegg...jada :!: Selv bruker jeg Hjemmekinoannlegget til lyd... lydkortet er av den elendige typen (Realtek, eller noe sånt). Analogutgangene på dette kortet er så fylle av støy at det gjør vondt å høre på... takker gudene for at det finnes optisk utgang. Blir nok et Creative SB X-Fi Platinum, men d blir ikke enda for det er så DYRT 5634077[/snapback] Hadde du hørt hvordan det spiller, hadde du ikke tvilt på effekten. 5634989[/snapback] Effekten tviler jeg på, men at det spiller høyt tviler jeg ikke på Bare prøv i sjekke toalt effektforbruk, så skal du se:) Edit: Satte forresten inn et 8 år gamelt Soundblaster Live! Player inn i PCen, og det spiller fletta av det integrerte lydkortet som sitter på et 7mnd gamelt hovedkort....CRAZY!! 5637084[/snapback] Hva er det egentlig du vil frem til? Hva er i veien for at dette anlegget er på 500 watt rms? Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg har Logitech Z-5500 digital. Dette anlegget er på totalt 500 watt rms og spiller HØYT for å si det mildt hehe. Maks lydtrykk er 115 desibel, noe som er 5 desibel mindre ennet jetfly, sier jo litt hehe. 5545115[/snapback] Jeg har hørt det spille og kan bekfrefte at det er en goddel lyd for pengene, men kan langt ifra måle seg med no ordentlig hjemmekino anlegg el hifi anlegg i det hele tatt... Det med 505rms watt osv sier lite.. Det er ikke bare spesifikasjonene som logitech utgir teller her! Og er skuffa over 10" bassen på mitt z-5500.. 188W jo!! haha.. Har en 8" pioneer subwoofer i stua, på rundt 150w.. mye bedre.. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hadde et par Logitech Z-680. Nå blir det et litt bedre annlegg, med vanlig Reciever og hifihøyttalere. Stua er det NAD og B&W 5.1lyd. Har et par Creative Megaworks 2.1 eller hva det heter, som står på en maskin nede.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Logitech har hvertfall bra pris/ytelse forhold da. Får masse for pengene. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Har et Creative megawrks 250D som jeg kjører sammen med em Yamaha RX-V557 og fire Dynavoice F6 høytalere. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Yupp Blir vel et MegaWorks sett for meg også i nærmeste fremtid. Kanskje Creative GigaWorks ProGamer G550W. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Fiksa meg et sett av de nye Klipsch Promedia Ultra 2.0. De sparker veldig godt i fra seg. Merker godt at det er en gjennomtenkt hoytaler og ikke den typiske 'to satelitter med 2" fullregister element og en 4 tommers "Sub" pakke' loesninga de fleste produsentene har 30 utgaver av. De to bass-elementene gir en langt mer fornufig basslinje enn Logitech settet mitt (X3 eller hva det naa er) som bare buldrer. http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=876 - Per Christian Endret 1. mars 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå