Gå til innhold

Billige mat/dagligvarer for oss som driter i merke

eternal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg må være den eneste her som faktisk liker FP tortillachips med ost. det er jo ca 500gr til bare 15kr

6828143[/snapback]

Neida, det hender av og til at jeg kjøper meg en pose. Det er jo uhyre billig, og jeg klarer av en eller annen grunn ikke å bli lei av smaken. Kjøper dog bare salt, liker ikke ostesnacks noe særlig.

Lenke til kommentar

Nå driver Rema og bytter ut en del forskjellige merker og sånn, så tror ikke det er mer La Preferida taco dinner. Har kommet en annen type Taco Dinner til 10 kroner i en svart pakke, vet ikke merket, heller ikke smakt den. Noen som har?

Ellers har man jo kneippbrød på Rema 1000 til 5 kroner. Er helt greit det, men ikke kjempesunt.

Lenke til kommentar
Nå driver Rema og bytter ut en del forskjellige merker og sånn, så tror ikke det er mer La Preferida taco dinner. Har kommet en annen type Taco Dinner til 10 kroner i en svart pakke, vet ikke merket, heller ikke smakt den. Noen som har?

6834521[/snapback]

Jeg kjøpte den på torsdag så jeg får vel prøvd den i løpet av en ukes tid. Det var forresten "La preferida" til 10 kroner som ble byttet ut.

Ellers så er kneipen til 5 kroner ikke spesielt imponerende. Helt greit innen 24 timer etter baking men etter det blir den tørr og kjip. Man kan jo alltids fryse det ned men skorpa løsner lett og brødet blir ikke så godt etter opptining. Personlig foretrekker jeg å betale 10-15 kroner for et ok brød som varer et par dager og overlever frysing bra. F.eks rosenborgbrødet, yoghurtbrødet, spelt brød og herregårdsbrød (selv om sistnevnte er 100g lettere enn de andre.)

Et godt brød gjør at man slipper å bruke så mye pålegg for å døyve tørrheten og smaken. Dermed sparer man inn noe av den høyere prisen. Etter mine hoderegninger så koster pålegg til et helt brød i størrelseorden 20-50 kroner, altså langt mer enn selve brødet. Dermed lønner det seg mer å kjøpe et godt brød så man ikke trenger så mye pålegg.

Bunnpris har forresten et bra brød som jeg ikke husker navnet på. Det er vist hele 1000g i motsetning til mer vanlige 750g. Husker ikke prisen siden jeg skjeldent er innom der.

Lenke til kommentar

Kjempe flott tråd!

Er stor fan av disse billig merkene, og prøver å teste ut nye varer hele tiden. Desverre er samboeren min sinnsykt skeptisk til disse varene så får ikke så ofte testet ut nye varer. Det er helt klart at euroshopper, coop xtra first price osv har mange meget bra og billige produkt. Men alikevel finnes det dårlige produkt også.

Fp barberskum funker fint for meg.

Coop xtra egg, mye egg for litt over 20kr.

Taco lefser, kryddder osv, meget bra både på fp og xtra.

Har ikke fått prøvd andre kjøttdeig produkter en coop og guilde sin, coop er vel et par kroner billigere en guilde så no big deal. Håper coop eller fp kommer med en kyllingkjøttdeig variant, den er bedre og har mye mindre fett en den vanlige.

Det var litt av ting jeg alltid kjøper fra de billige varene, har mye mer men det meste er vel nevnt :| Skal tenke litt mer på saken og se om jeg ikke kan komme tilbake med mer :)

Men nudler inneholder jo forferdelig med salt, og er usunt i vinkel!

Stort sett det eneste jeg ikke finner som er billig på fp xtra euroshopper osv siden er CHASWENØTTER, det beste jeg vet, men finner INGEN billige produkter. Alle er ca like og koster 20++

Noe jeg i tillegg savner angående potetgull er GRILLKRYDDER, i fjor eller året før hadde kims en variant som hadde navnet noe med sommer. Fant det igjen på ei billig 20kr's sjappe i Kvinesdal som forsatt hadde disse. Fantastisk gode, de eneste alternativet jeg har i dag er europshopper sine grillkrydder, som er billige(ca10kr) og veldig gode.

Osten til fp er god og koster rundt 50kr, tror det er 20kr på å spare på den i forhold til norwegia :p

Har enda til gode å finne en bra leverpostei eller salami på coop eller fp. Noen anbefalinger?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Et forslag til de som ikke er så kresen på sjampo: På rema selger de en sjampo som heter Pure Nature Bio Repairing Fruit Passion shampoo for normalt hår. Det er en gjennomsiktig flaske med blå/lilla gjennomsiktg sjampo i. Det er motiv på bakveggen inni flaska så den kan minne litt om Herbal Essences. Forskjellen er at denne er 500ml og koster bare 8 kroner mens de fleste andre sjampoer er bare 250ml og koster rundt 25-35 kroner. Det står en nettadresse bak på flaska: biocosmetic.se men den kommer jeg ikke inn på.

Jeg har testet denne sjampoen nå og den virker faktisk ganske drøy i bruk. Det er altså ikke en av de ekle utvannede billigsjampoene. Dermed vil jeg anbefale denne videre til dere andre som også driter i merke. :)

Siden jeg har veldig kort hår og lavt sjampoforbruk så vil jeg med denne sjampoen faktisk redusere årskostnaden min fra rundt 50-70 kroner til bare 8 kroner. Kanskje den drøyer ennå lengre. Min forrige 250ml varte faktisk 8 måneder.

Lenke til kommentar

6834521[/snapback]

Jeg kjøpte den på torsdag så jeg får vel prøvd den i løpet av en ukes tid. Det var forresten "La preferida" til 10 kroner som ble byttet ut.

6834676[/snapback]

Nå har jeg prøvd taco-settet i den svarte eska. Den heter bare "Taco Dinner" og har noen texas-symboler på. Denne tacoen smakte slett ikke bra. Sausen var rar, alt for søt og alt for seig. Nesten så seig som kakedeig. Krydderet til kjøttdeigen smakte også rart, men det er vanskelig å forklare helt hvordan. Det eneste som er bra er skjellene. De er helt middels.

Jeg savner allerede den gamle "La Preferida" til 10 kroner. Kjipt at den blir erstattet med dette skvipet. :(

Lenke til kommentar
Sausen var rar, alt for søt og alt for seig. Nesten så seig som kakedeig. Krydderet til kjøttdeigen smakte også rart, men det er vanskelig å forklare helt hvordan. Det eneste som er bra er skjellene. De er helt middels.

Erm, det er ikke så vanskelig å forklare.

Som bestefar alltid sa: Du får hva du du betaler for.

Lenke til kommentar
Erm, det er ikke så vanskelig å forklare.

Som bestefar alltid sa: Du får hva du du betaler for.

6920103[/snapback]

Det stemmer ikke. La Preferida kostet det samme men var mye bedre.

Hadde utsagnet vært sant så hadde ikke denne tråden eksistert, prisguiden ikke eksistert og diskusjoner om hva som er det beste kjøpet innen hver prisklasse ikke eksistert. Det er synd å si det men bestefaren din tok feil.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Bumper denne geniale tråden.<3

Another year, another bump. :D

Synes Landlord mørk kokesjokolade er knallgod som snacks. Blant de beste mørke sjokoladene jeg vet om. Koster nesten ingenting heller.

Ellers er Eldorado sin pesto ubeskrivelig dårlig, mens Coop sin smaker nesten det samme som Barillo.

Lenke til kommentar

Det er FÅ first price produkter jeg liker, men her er noen;

KJEKS. Skikkelig shabby innpakning, brun plastikk. Skinnet bedrar. Den er knallgod. Koster 10-12 kroner.

Skinka har jeg kjøpt er par ganger, og osten er helt grei til å ha på ostesmørbrød.

Appelsinjuicen er god.

Honnikorn - knappe tyve kroner for en 500g.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Jeg driter i merke så lenge matvaren smaker slik jeg vil den skal smake. Jeg kjøper derfor mye firstprice :)

Her er de varene jeg har prøvd og som fungerer for meg:

Ostepop (vi liker denne bedre enn "vanlig" ostepop)

Salt potetchips

Tortillachips

Bacon

Skinke

Ost

Kjøttdeig

Kyllingfilet

Smør (sånn til å ha på brødskiva)

Margarin (til å bake med f.eks)

Appelsinjuice

Rød saft

Sjokoladekjeks

"Jaffacake-kjeks"

Løk

Paprika

Kiwi

Helt sikkert noe jeg har glemt også..

Jeg liker ikke firstprice-tacoen. Det er det eneste produktet jeg har prøvd som jeg ikke har likt.

Det er mye penger å spare her :) Jeg kjøper ikke denne maten fordi jeg er gjerrig, men fordi jeg ikke kjenner forskjell, og derfor ikke gidder å betale mye mer for lik vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...