Gå til innhold

Billige mat/dagligvarer for oss som driter i merke


eternal

Anbefalte innlegg

First Price FTW! :w00t:

Noen ting smaker motbydelig (altså ca det du kan forvente i forhoild til prisen) bla First Price cola, First Price ketchup og First Price kneipbrød, mens andre ting er helt fine (på linje med mange ganger dyrere produkter) bla First Price sprøstekt løk, First Price Snickers-, Bounty- og Mars-etterlikninger og First Price mariakjeks (som er serdeles godt egnet som mini-frisbeer hvis du har 7 kr og lite å gjøre :p).

Uansett er det så latterlig billig at du begyner å lure på hvor stor andel av produktet som er sagflis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Lager bare en liste over de tingene jeg bruker av "billig" merke:

-FP Hvitløksbaguetter :thumbup: Bedre enn hatting

-FP Tortilla lumper for taco, mykere og bedre smak enn f.eks Old el Paso Pluss at størrelsen er bra, old el paso har enten minilumper eller kjempestore familielumper..

-FP Loff, hehe, man trenger en hel loff for å bli mett, men som tilbehør til mat er den perfekt.

-FP Skivet og Revet ost (til brødskiva og taco/pizza). Skivet er dritgod og mye billigere enn f.eks Synnøve, Tine eller Jarlsberg. Den Rivde osten er best på pizza og ikke like god på taco. Da er Synnøve best imo.

 

De FP tingene jeg styrer langt unna:

-Pytt i Panne, smaker dritt

-Alt av hygiene artikler (t.o.m barberskum), blir ødelagt i huden av alt jeg har prøvd av FP

-FP kjøtt (wienerpølser, schnitzel, pålegg (skinke/salami))

-FP Fisk (untatt sånn laks i biter med 4?5? sånne biter i en remse på en måte, den er god)

-FP yoghurt smaker dritt

-FP tortilla dip smaker gammal kebabsjappe med en hint av dårlig kinarestaurant.

 

Vet ikke åssen det er her i Oslo, men hjemme i drammen så hadde vi Slakter'n kjøttvarer på kiwi som ble produsert av Skjeggerøe's nede i vestfold, og de varene var utmerket gode. Slakter'n wienerpølser minst 10 ganger bedre enn gilde, men for all del styr unna slaktern'n sportswiener de smaker død og fordervelse :p Slaktern pålegg og kjøttdeig og sånt var også prima vare, og mye billigere enn gilde. Fiskemannen er også digg.

Lenke til kommentar

Har vært student i to år, og har prøvd litt ymse billigprodukter. First Price får godkjent på alt usunt. Kjeks, potetgull, sjokolade, alt sånt. Kjøpte en FP pytt-i-panne, den smakte ingenting før jeg hadde på ketchup. Da smakte den ketchup.

 

Enkelte FP-produkter får dog strykkarakter.

 

- Vaskepulver (tøyet blir luktende av såpe, men flekker forsvinner ikke)

- Makrell i tomat (jeg vet ikke hva de prøvde å lage her...)

- Brød (med mindre du klarer hele på en gang. Det tørker ut. Fort.)

- Fiskegrateng (verken fisk eller grateng)

- Euroshopper frossen lasagne (osten var helt grusom!)

 

Støtter dessuten tipset om Slakter'ns kjøttprodukter. Et tips når det gjelder kjedenes private merker (Euroshopper/First Price/Landlord etc) er å lese på pakken hvem som har produsert varen. Ofte er det de samme produsentene som står bak de etablerte merkevarene, som i tilfellet Slakter'n / Skjeggerød. Enten vi liker det eller ikke så ER det faktisk sånn at vi ofte betaler litt ekstra for merkelappen. :)

Lenke til kommentar

Morsomt å lese alle kommentarene til First Price produktene. En mangde av disse varene fantes i butikkene tidligere også, men da med andre navn.

Ved å ikke assosiere varen til en produsent -blir det billigere da du ikke betaler for merket.

Layout og fargebruk er enklere slik at embalasjekostnadene blir lavere.

Mange av pakningene er blitt større slik at får opp et større volum i salg, som igjen gir større rabatter.

Dette er bare noen av de grepene som er blitt gjort for å skaffe forbrukerne billigere varer.

 

Kan jo nevne noen av produsentene:

FP salami = Grillstad

FP pølser = Skjeggerød

FP Kokt Skinke = Drammen pølsefabrikk - blitt overtatt av Skjeggerød

FP potetsalat = Denja

FP hvitløksbaguetter og rundstykker, frosne = Hattings

FP sprøstekt løk = PS (eller for å si det sånn: originalen er i samme hylla 2 kroner dyrere)

FP Juice = Lerum

FP brød/loff = Bakers. Samme brødene blir også markedsført under andre navn, f.eks Euroshopper

FP potetgull = Maarud

FP brus og mineralvann = Lerum

FP skivet og revet = Synnøve Finden

 

Dette er bare noen av eksemplene jeg kommer på i farten.

Endret av roboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et tips til billig tannkrem: Rema 1000 selger nå Colgate Triple Action for bare 5 kroner. Normalt koster tannpasta 10-25 kroner så sett er dette et knalltilbud. Det fine med tannpasta er at det har veldig lang holdbarhet og ikke trenger kjøleskap/fryser som en rekke andre varer så det går fint an å bunkre opp litt så man har i lange tider fremover. Selv har jeg kjøpt 5 stk.

 

Et annet tips fra Rema 1000 er barberskum av typen Power sport til 10 kroner for 250g i motsetning til de 200g som er vanlig for Gilette og andre. Andre typer barberskum koster ofte 20-30 kroner. Disse kan man også bunkre opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ofte er det mye å spare bare på å se litt etter tilbud på vanlige merker. Mye går an å kjøpe inn stort og fryse ned, feilen mange gjør er å kjøpe dyre småpakninger, som de fleste vet er det ganske dyrt å kjøpe mat bare til en. Det går også an å lage store porsjoner av mange typer middag og fryse ned, da har man også meget enkel mat til en senere anledning, og man kan bruke større pakninger som er billige.

 

Havregryn koster så og si ingenting, og går det ned uten et kilo sukker oppå er dette en kjempebillig og sunn frokost.

 

Å gå etter sesongvarer er også lurt, rotfrukter eks. er veldig billig og er i tillegg gode, også om vinteren, i motsetning til mange andre importgrønnsaker som er forferdelig dårlige og overpriset. Poteter etc. er sunt og billig.

 

Og husk; det å dytte i seg masse junk fordi det er billig kan fort bli dyrt i lengden, helsemessig i hvertfall :) De verste billigproduktene er ofte fulle i salt og raske karbohydrater.

 

Må avslutningsvis advare mot fisken til euroshopper, kjøpte den en gang og den var utelukkende bein.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjøper ikke fisk, og i hvert fall ikke hvis det står Euroshopper på den ... :p

 

Bruker en del av Euroshoppers pytt-i-panne (fra nå av: pip). Vet ikke om den smaker noe mer enn FP sin, men jeg synes den er helt grei, bruker sennep og ketchup på (DER nytter det forresten ikke med noe billigmerke). En fin ting man kan bruke pip til er fyll i omelett. Egg er kjempebillig og godt. Det funker også veldig bra å ha revet ost over pip.

Lenke til kommentar

Kjøper for det meste merkeprodukter av gamel vane , men var på coop prix her om dagen. Kjøpte en coop brand pizza med salami. 18 kr .

 

Etter min menig var denne meget god, og mat nok for 1 person.

 

Handler også egg på coop, 18 egg for 25 kroner..

 

Skal du prøve noe litt ekstra digg, så anbefaler jeg Toro Red Curry (saus på glass ca 28 kroner) , 200 - 300 gram svinekjøtt, 1 neve cashewnøtter , litt paprika.

 

Fres kjøttet, paprikaen og cashewnøttene i woken noen minutter, tilsette sausen.

Varm i ca 5 minutter og server med ris. Farlig godt :)

 

ca 50-60 kr, 10 minutters jobb og mat nok for 2-3 personer

Lenke til kommentar

Hvis ikke har man 2 bankere jeg pleier å lage på hybelen. Pasta og Taco.

 

Pastaen:

 

FP pasta til 10kr/kg, da holder det til 2 store middager

Dolmio pasta saus - ca 15kr

Kjøttdeig om man har ekstra penger

Tar 10min å koke pastaen, og da er kjøttdeigen ferdig om man lager det.

Sum: 25-60kr

 

Taco:

Firstprice tacoskjell ca 15kr

Kjøttdeig 25-40kr

tacokrydder 10kr

Ost ca 20kr

div mais, paprika osv: 10-30kr

Sum: 70-110kr

 

Tacoen er litt dyr, men det er MYYE mat, så du kan invitere et par venner eller ha rester i et par dager :) Pastaen er også nok for 2 dager

Lenke til kommentar

RIP: En pakke med Taco-dinner koster 10 kroner på rema. Husker ikke merke i farta men det var et billigmerke. Den inneholder skjell, saus og kryddermiks. Rema selger også kjøttdeig billig nå. 17 kroner for 400g. Jeg har hatt tacomiddag på en pakke + en kjøttdeig de siste 3 dagene (er alene nå). Obs har tilbud på norvegia denne uka til 49kr/kg og en sånn er fin å rive og fryse. Da kan man ta opp akkurat den mengden man vil ha. Evt. skive den og fryse. Da kan man ta opp så man har et par dager og slipper at ostene står i kjøleskapettil de mugler under. Selv med salat, rømme og paprika tror jeg disse tre middagene har kommet på under 20 kroner hver.

 

Pannekaker er forresten også svinbillige middager. Slett ikke umulig å spise seg mett på under 10 kr.

Lenke til kommentar

Jepp, kjøttdeig fra Nordfjord. Ikke familiedeig eller noe sånt.

 

Det er ikke de som er strimlet opp i en flat pakke, men de som er i en rund og rød plast-pakning med "binders" på endene. Omtrent en slik bare at den har etikkett fra Nordfjord kjøtt:

kj%C3%B8ttdeig.JPG

17 kroner er en knallpris så det kan være en idé å hamstre litt i fryseren. Det var ikke noe misstenkelig med hverken datoen eller smaken så jeg har i hvertfall hamstret litt.

 

Ellers så kom jeg på navnet til Taco-middagen til 10 kroner, La preferida:

_A70preferida1904_j_390437g.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...