Gå til innhold

Billige mat/dagligvarer for oss som driter i merke

eternal

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ta en svært matnyttig tråd (sometimes... I crack myself up) der vi kan tipse hverandre om billige dagligvarer som samtidig er av god kvalitet, eller så mye billigere at det er akseptabelt.

Fint hvis dere også har priser og en liten kommentar til hvert produkt.

Jeg kan begynne selv. Særlig first price produkter.

First Price Barberskum - En vinner. Det skummer når du barberer deg. Og det er egentlig hva man kan forvente. Konsistensen er myk og fin. Luktfri.

Konklusjon: Så hva skal man med Gillette, som er latterlig mye dyrere?.. Få hvitere tenner, bedre kondisjon og spare 1dl på milen? minst 70% av pengene går til reklame. Spar oss Gillette. SPAR OSS!

First Price Pasta Formaggio - Denne er ganske bra. Sausen er god smak på.

First Price Bananer - Smaken og konsistensen er gjerne ikke like god som de dyrere merkene, men næringsinnholdet er da det samme, og de er billige. Et nyttig sted å spare noen kroner hvis man er student.

First Price Makrell i tomatsaus - Ble litt skuffet over denne i starten. Makrellen er litt tørrere og tomatsausen er litt annerledes (mildere) enn Stabburets jeg kjøpte før. Konklusjon: Går ned, og prisen er halvparten. Har blitt vant til den.

First Price Appelsinjus - Prisen er latterlig lav. 2liter for 7,90. Smaken er ikke like god som de dyrere konkurrentene sine dog.. bitter ettersmak. Går ned, og man får seg en - for de fleste den eneste - av dagens fem til en rimelig penge hvis man er student. Har man greit med penger ville jeg gått for de dyrere merkene.

En grei middelvei hvis man vil ha god appelsinjuice og samtidig unngå å støtte "mafiaen" og monopolistdrittsekkene Tine Meierier, er Q appelsinjuice. Den er noen få kroner billigere og.

Skal si hvis jeg kommer på flere. Fyr løs. Og bare fordi jeg har foreslått mange First Price produkter her, er det åpent for alle slags vurderinger av alternative billigmerker til alle former for dagligvarer.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

firstprice nudler Er omtrent som alle andre nudler, bortsett fra at du får en pakke med 5 til 10kr og at du må mekke krydderet selv (fordi det smaker vont)!

Og selvfølgelig firstprice cookies som smaker like godt som andre cookies (eller bedre i noen tilfeller) og du får 3-4 ganger så mye cookies :dribble:

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
firstprice nudler Er omtrent som alle andre nudler, bortsett fra at du får en pakke med 5 til 10kr og at du må mekke krydderet selv!

Da jeg kjøpte kom dette med egne krydderposer.

Har smak og det er helt greit hvis man skal ha nudler. Men er jo ikke det sunneste i verden. Men hvis man har brukt opp studielånet kan man jo leve nesten gratis på dette ;)

Lenke til kommentar
firstprice nudler Er omtrent som alle andre nudler, bortsett fra at du får en pakke med 5 til 10kr og at du må mekke krydderet selv!

Da jeg kjøpte kom dette med egne krydderposer.

Har smak og det er helt greit hvis man skal ha nudler. Men er jo ikke det sunneste i verden. Men hvis man har brukt opp studielånet kan man jo leve nesten gratis på dette ;)

5465910[/snapback]

det jeg mente var at kryderet smakte dritt, kansje litt dårlig forklart...

Lenke til kommentar

På coop-butikkene har de ett billigmerke som heter "X-tra" (tidligere "XP"). Dette er vel noe tilsvarende First Price og er veldig billig. Så husk dette neste gang du er innom Prix eller en annen coop butikk :) Er du på Kiwi er det selvsagt First Price som gjelder.

Lenke til kommentar

Angående nudlene så er det latterlig å kjøpe Frist Price for økonomiens skyld. De beste nudlene (Tung-i-ramen og Yum-Yum (av de som selges i vanlige butikker)) koster ikke mer en 20,- for 5 pakker. Eneste grunnen til å velge First Price-nudlene er at man synes de smaker bedre enn de andre merkene.

Et produkt jeg anbefaler er First Price sine Safarikjeks (går selvsagt under et annet navn). De smaker tilnærmet lik originalen og er langt rimeligere. :)

Lenke til kommentar

Har noen erfaringer med de forskjellige kjøttmerkene?

Gilde er jo som kjent klart dyrest. Som oftest pleier jeg å kjøpe det billigste - Nordfjord. Og det funker helt greit.

Genialt å steke seg litt svinekjøtt, kjøpe en ferdig Chinese Wok pakning fra eldorado (her burde first price kommet med en billig en. de koster 30kr for litt grønnsaker og det virker jævlig dyrt).n og så kjøper man litt woksaus etterpå. Spises med ris til :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...