ilpostino Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har per nå ikke klart å få meg jobb innen it som jeg er utdannet til og leker med tanken på å bli snekker... eller iallefall utdanne meg til dette. Da jeg rundet 30 i sommer og er lite lysten på å begynne på vgs igjen.. noen som vet hvor jeg kan ta dette? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) privatskole ? om det finnes for snekkere da.. Edit: hva er du utdannet ? Endret 19. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) privatskole ? om det finnes for snekkere da.. Edit: hva er du utdannet ? 5465833[/snapback] har tilsammen 4 år med drifting/programmering... edit: CV Endret 19. januar 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
acon Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Man kan vel gå opp til fagprøven etter å ha jobbet i yrket i fem år. Dvs at hvis du nå får deg jobb som snekker, kan du etter fem år ta fagprøven. Men det er vel heller vanskelig å få jobb som ufaglært snekker med mindre en har gode kontakter eller er meget flink. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Man kan vel gå opp til fagprøven etter å ha jobbet i yrket i fem år. Dvs at hvis du nå får deg jobb som snekker, kan du etter fem år ta fagprøven. Men det er vel heller vanskelig å få jobb som ufaglært snekker med mindre en har gode kontakter eller er meget flink. 5467439[/snapback] Jeg har jobbet i diverse jernvarebutikker i 6 år, bygget om deler av (og pusset opp) en leilighet og bygget et stykk brygge... så har noe erfaring fra området.... edit: det høres jo lenge ut å jobbe 5 år som ufagllært da... Endret 19. januar 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Høres lenge ut, men er sånn det er. Hvis du vil ha fagbrevet så må du ha 5 år arbeidserfaring for å ta det, eller 2 år skole, ( gk , vk1 ) å 2 år lærling. Så hvis du får jobb som snekker, tjener du garantert mere på de 5 åra en du vil gjøre på 2 år med skole å 2 år som lærling + et år med full lønn. Men som sagt lengre oppe, er nok dette et yrke du trenger en del erfaring til for å få jobb med. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Stemmer ikke 100% da. Du kan gå i lære i ca 3 år og så ta fagbrev. Men da er du jo lærling og får lønn deretter. Du kan jo fint jobbe som snekker uten fagbrev også, men da må du jobbe i et firma, og vil vel få relativt dårlig betalt. Tror ikke det er sant at det er et yrke du må ha erfaring for å få jobb med. Dersom du har noen du kjenner som jobber med slikt så får du helt sikkert jobbe sammen med dem hvis de vet at du er håndnyttig. Problemet er som sagt å få betalt godt, og at du ikke kan jobbe selvstendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå