Gå til innhold

Ide: Bygging av pc BlueMetall

Anbefalte innlegg

Hei, har planer om å lage ein pc men vil veta deres mening om dette :) .

Eg har alerede funnet på et navnt BlueMetall, dette fordi den skal vere litt blå og ha litt metall/aleminium på seg.

Her er noen bilder av idene:

Bluemetall.jpg

Bluemetall2.jpg

Bluemetall3.jpg

Boksen skal bestå av aleminiumsplater kjøpt på clas ohlson og 3 mm klar plexi som er kjøpt på netshop, dette skal bli festet med slike trekanter i kvar hjørne og dei med noen fine skruer.

På forsida skal det ikkje vere noko som helst utenom power knapen, den skal ikkje ha cd/dvd fordi den skal vere så liten som mulig.

På insida skal det blir plass til et VIA hovedkort, LCD skjermen, ein liten morex strømforsyning, ram, ein 10 cm blå kaldkatode og ein 2,5" harddisk.

Maskina veit eg enda ikkje eksakte mål på men eg trur breda skal ca. bli 18 cm og lengda blir vel noko i nærheten.

Innkjøps liste:

Aluminiumsplate 2.0 mm brede

AC Ryan AcrylPanel 3mm, Klart

LCD display, 20x4, blå

Sunbeam Kald Katode, 10cm, Blå

Sunbeam Kald Katode Basic Kit

VIA EPIA 5000

Morex Powerkit 80W

Crucial SDRAM PC133 128MB

Samsung SpinPoint M40S 40GB 5400RPM SATA2 2,5"

Belyst tryckströmställare i metall, IP66, vandalsäker

Kva synst dere, skal eg utvikle planen min eller skal eg kaste den i boss?

Noen ider eller inspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at du så absolutt har en bra ide gående der.... om du får det til så blir den nokk utrolig stilig....

MEN..... hehe.....

Hvordan har du tenkt å løse det med kjøling? Er ofte kjølingen som ødelegger en stilig design.... Må vel ha inn en vifte for å få inn kald luft

Spennende den strømforsyningen din der.... Litt i det minste laget, men kan godt hende at den klarer det. Du må iallefall ikke koble på for mye katoder og tjafs...

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
Jeg må si at du så absolutt har en bra ide gående der.... om du får det til så blir den nokk utrolig stilig....

MEN..... hehe.....

Hvordan har du tenkt å løse det med kjøling? Er ofte kjølingen som ødelegger en stilig design.... Må vel ha inn en vifte for å få inn kald luft

Spennende den strømforsyningen din der.... Litt i det minste laget, men kan godt hende at den klarer det. Du må iallefall ikke koble på for mye katoder og tjafs...

5465842[/snapback]

Har tenkt på det og, hovedkortet er jo vifteløs men det er jo altid anbefalt å ha vifte, i dei første tegningene eg tegnet (på skolen i ein krl time :D ) var det ein vifte på toppen men den tegna eg ikkje med i sktechup tegninga, for sjå, kan muligens fyle den med matolje :p .

Lenke til kommentar

Har kikket litt på det er matolje greierne, men har ikke troa... For all del, det funker, er ikke det, men å klare å gjennomføre det på en elegant måte er noe annet....

For det første så må disken ikke komme i kontakt med oljen, olje harskner og begynner å stinke, olje trekker til seg fuktighet over tid, ZAP!, litt kipt om en må resete bios eller noe..... På med hansker og begynne å rote rundt i gørra

Du skal vel klare å snike inn to vifter bake uten å ødelegge design for mye, kanskje en som blåser inn og en som blåser ut.... Skal bli spennende så se om du får gjennomført denne her

Lenke til kommentar

Så spennende ut dette, ligner litt på det jeg tenker på selv om dagen (fant ut at jeg hadde et greit oppsett i klesskapet mitt som kan funke som film-pc med en ny prosessor, harddisk og ellers bare et fint kabinett)

Likte litt de opplyste stripene du kommer til å få, men er usikker på hvor god effekten blir :hmm:

Uansett; Lykke til!

Lenke til kommentar

Det så mildt sagt elegant ut. Avrunede hjørner på selve boksen og vinduet i midten hadde gjort seg. I så fall blir det uaktuelt med stripene som går ned foran og bak noe som er litt synd, for det var en smooth detalj.

Avrunding i hjørnene tar vel 1-2 cm ekstra i bredde og lengde for å komme rundt kanten på HK altså boksen blir en smule større. Jeg tror det er lurt og ha den avstander mellom veggene og hovedkortet, da dette gir muligheter å trekke ledningkaoset ned på sidene og skjule det bak kortet. Det vil se lekkert ut gjennom vinduet på toppen. Bare forslag fra min side, jeg likte konseptet godt, og håper å se mer til det siden.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette ser kjempefint ut faktisk. Men det er vel kanskje bedre å bruke UV-blå plexi, siden kantene dens lyser veldig mye under uvlys. Bare lodd på en LED eller to på hver plate :)

5468282[/snapback]

Har tenkt på det samme men veit ikkje kor eg kan få tak i UV-blå plexi, dei hade det ikkje på netshop og dei andre plassene eg såg var det dyrt :( , takker for link :) .

Eg har ikkje tenkt å runde sidene men ha dei firkanta slik som på tegninga fordi eg ikkje veit kordan eg skal runde dei :( .

Endret av PHdZ2
Lenke til kommentar
Rå ide! Hva med og lage vifte tunnel? et lite hull oppfor prosessoren så får prosessoren luft.

5470010[/snapback]

Det var ingen dum ide dette, eneste er at andre komponenter og trenger litt luft.

Vis jeg så for meg dette rett da.

Rør tvers over med en liten nedover ting til CPU og vifter på hver av endene?

Lenke til kommentar

Dette her var jo veldig fint, men hvis du hadde økt Størelsen litt, da kunne du fått inn en vifte eller to, som kunne dradd ny frisk lust gjeom kabinette. Dette her kunne du lagd på mange måter, med egen vifte grill hond lags utav blått plexi glass eller lignende. :)

mvh Arne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...