ZombieBobie Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Hei, har et merkelig problem. Har laptop med innebygd trådløst som stort sett fungerer fint, men på jobb får jeg "Good->Excellent" kun når strømkabelen til laptopen ikke står i. Når jeg plugger i strømkabelen forsvinner signalet automatisk, men man kan fortsatt til tider finne nettverket, bare ikke lenge nok til at man får koblet på. Det samme skjer IKKE på mitt private trådløse nett (dog muligens fordi signalet her er sterkere?). Har oppdatert driverene, men det utgjorde ingen forskjell. Har også sjekket power management samt nettverks-powermanagement, og så vidt jeg kan se skal det være i orden. Noen som har forslag? Trenger litt guru uber hjelp her nå -Zomb Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Samme problem i dag på jobb. *hulk* ingen som har noen fantastiske forslag? Nattevakt uten stabilt nett er ikke spesielt moro Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 20. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 Kan være støy fra strømforsyningen som maskerer svake WLAN signaler. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 Ja - det er vel muligens det eneste jeg kan tenke meg og. Noen smarte måter å unngå det på? evt. lage en macgyver signalforsterker? Lenke til kommentar
Clint Skrevet 20. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 På jobben din, er det UPS eller andre kilder ETTER stikkontakten du plugger strømforsyningen til laptopen i? Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 20. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 Hmmm... Siden du ikke har problemer hjemme lukter dette av støyproblemer på strømnettet på jobben. Kanskje det er noe støy som gjør att maskinens jordpunkt ligger og varierer med støyen når den er tilkoblet strømnettet, siden dette ikke er et problem med maskinen på batteri, er det trolig ikke aksesspunktet... Har du prøvd å koble til maskinen ett annet sted på jobben? helst en helt annen sløyfe. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 20. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 Du kan jo sjekke signalstyrke og nivå på støy med og uten nettdrift. Hvis støyen stiger ved bruk av 230V har du forklaringen. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 På jobben din, er det UPS eller andre kilder ETTER stikkontakten du plugger strømforsyningen til laptopen i? 5468101[/snapback] Sannsynligvis - vanskelig å sjekke på noen av kontaktene, men noe av utstyret her er relativt sensitivt så ville bli meget overrasket hvis det ikke var UPS både her og der. Hmmm... Siden du ikke har problemer hjemme lukter dette av støyproblemer på strømnettet på jobben. Kanskje det er noe støy som gjør att maskinens jordpunkt ligger og varierer med støyen når den er tilkoblet strømnettet, siden dette ikke er et problem med maskinen på batteri, er det trolig ikke aksesspunktet... Har du prøvd å koble til maskinen ett annet sted på jobben? helst en helt annen sløyfe. Har prøvd 5 forskjellige kontakter - bl.a. en kontakt som var på en lysstoffrørlampe. Kan prøve å finne en annen sløyfe et annet sted og sjekke der. Du kan jo sjekke signalstyrke og nivå på støy med og uten nettdrift.Hvis støyen stiger ved bruk av 230V har du forklaringen. Skal laste ned et program som kan sjekke støy så får jeg teste litt mer. Takker for svar -Zomb Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 hvis det er dell pc'er med sånn 4 piners(firkanta plugg) er det noe mong med strøm forsyninga på dem som gjør at du får jord feil, sånn broming i høyttaler, detter ut av wlan og sånt. stemmer det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå