Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trådløst signal forsvinner når strøm kobles til...

Anbefalte innlegg

Hei,

har et merkelig problem. Har laptop med innebygd trådløst som stort sett fungerer fint, men på jobb får jeg "Good->Excellent" kun når strømkabelen til laptopen ikke står i. Når jeg plugger i strømkabelen forsvinner signalet automatisk, men man kan fortsatt til tider finne nettverket, bare ikke lenge nok til at man får koblet på.

Det samme skjer IKKE på mitt private trådløse nett (dog muligens fordi signalet her er sterkere?).

Har oppdatert driverene, men det utgjorde ingen forskjell.

Har også sjekket power management samt nettverks-powermanagement, og så vidt jeg kan se skal det være i orden.

Noen som har forslag?

Trenger litt guru uber hjelp her nå :)

:w00t:

-Zomb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Siden du ikke har problemer hjemme lukter dette av støyproblemer på strømnettet på jobben. Kanskje det er noe støy som gjør att maskinens jordpunkt ligger og varierer med støyen når den er tilkoblet strømnettet, siden dette ikke er et problem med maskinen på batteri, er det trolig ikke aksesspunktet... Har du prøvd å koble til maskinen ett annet sted på jobben? helst en helt annen sløyfe.

Lenke til kommentar
På jobben din, er det UPS eller andre kilder ETTER stikkontakten du plugger strømforsyningen til laptopen i?

5468101[/snapback]

Sannsynligvis - vanskelig å sjekke på noen av kontaktene, men noe av utstyret her er relativt sensitivt så ville bli meget overrasket hvis det ikke var UPS både her og der.

Hmmm... Siden du ikke har problemer hjemme lukter dette av støyproblemer på strømnettet på jobben. Kanskje det er noe støy som gjør att maskinens jordpunkt ligger og varierer med støyen når den er tilkoblet strømnettet, siden dette ikke er et problem med maskinen på batteri, er det trolig ikke aksesspunktet... Har du prøvd å koble til maskinen ett annet sted på jobben? helst en helt annen sløyfe.

Har prøvd 5 forskjellige kontakter - bl.a. en kontakt som var på en lysstoffrørlampe. Kan prøve å finne en annen sløyfe et annet sted og sjekke der.

Du kan jo sjekke signalstyrke og nivå på støy med og uten nettdrift.

Hvis støyen stiger ved bruk av 230V har du forklaringen.

Skal laste ned et program som kan sjekke støy så får jeg teste litt mer.

Takker for svar :D

-Zomb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...