Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med router


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problemer md internetten her i huset.

 

Vi har trådløst internett, alle 3 dataene mottar signaler, men ingen kommer på nett. Nå har jeg koblet dataen direkte i routeren og nå virker internetten(ikke den trådløse routeren). Det betyr jo at det ikke er noe feil med internetten i huset, MEN med den trådløse routeren.

 

Jeg har sjekket at passordet til routeren stemmer, samt brukernavnet. Har også dobbeltsjekket at nettverksnøkkelen er rett.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dataene mottar ip. Det som skjer er at det står at : Trådløs nettverk tilkoblet, signalstyrke feks sterk.

 

Jeg har skrevet inn ip'en til ruteren i nettleseren min og sjekket at passord og brukernavn stemmer(gjorde dette mens snakket med en telenor fyr på telefonen). Han sa da at jeg bare skulle legge inn passordene på nytt, men dette fungerte dårlig(bombe?:p)

Lenke til kommentar

OK

 

På en maskin som er tilkoblet den trådløse routeren....

Start--Kjør: skriv "cmd"

I dos skriver du "ipconfig /all" her skal du se etter Default Gateway IP adressen.

Den adressen som er default gateway skriver du inn i Internet Explorer, adressefeltet.

 

Nå skal du komme frem til den trådløse routeren, og kan logge deg inn.....

 

 

Kent

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på ruteren, gikk igjennom den wizarden som var der, skrev inn bruker å passord og trykket finish.

 

Så kommer det en side der det står status;:

 

INTERNET

Cable/DSL: DISCONNECTED

 

ipen til den trådløse er: 192.168.2.1

 

Nå er jeg jo koblet rett inn i den kablede ruteren, og skriver ipconfig og ipen er:

 

 

Ethernet kort loka tilkobling:

 

automatisk konfig av ip adresse: 169.254.97.222

 

Så står det en linje til:

 

PPP kort hj(hj er navnet på tilkoblingen)

 

okey:D takk

Endret av Loggi
Lenke til kommentar

Jau, det jeg også syns var litt rart:P

 

En liten ting: I den trådløse ruteren er det 4 tp'utganger. 1,2,3 + en som det står Internet/WAN på. Hvor skal kabelen?

 

(Ganske sikker på at den alltid har stått i nr.1, men etter at jeg har endret litt ble jeg usikker. På ruteren lyser: power, wlan + lan 1(link activity og speed)(2 lys)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...