Gå til innhold

Mål på MSI k8n NEO2

Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg har begynt å ta opp min interesse for vannkjøling, så skal denne igjen monteres på min nåværende maskin. Jeg har en eldre RBX-cpu blokk fra Danger Den tilpasset socket A, og ønsker ikke å kjøpe en ny blokk kun annet design på mitt nye HK. Derfor lurte jeg på avstanden på hullene på hk'et, eventuelt om noen har en mal til dette? Grunnen til at jeg ikke åpner opp og ser, er av at jeg kun har en datamaskin og er totalt avhengig av lengst mulig up-time som mulig, og vil gjerne starte på festet til blokken før jeg har demontert maskinen.

Btw.: idéen min er å feste et stykke plexiglass over blokken, tilpasse hull til niplene og til skruer som går igjennom hovedkortet. Da vil plexiglasset presse ned mot blokken på samme måte som før. Noen som har gjort dette før, og eventuelt har ferdige arbeidstegninger eller lignende? (Vet jeg er lat :p)

Ellers så lurte jeg på om hvilket oppsett som er best med radiator, tank, pumpe, cpu-blokk, skjermkort-blokk.

Og ellers, hei til alle her på forumet, lenge siden sist :) Er ikke sikkert noen av dere husker meg, var relativt aktiv noen år tilbake ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidstegninger har jeg ikke, men løsningen du beskriver er helt ok. Bare pass på at du bruker en plate som er tykk nok, ellers kan den i verste fall ryke når du trekker til festeskruene!

Helst bør du få tak i lexan, det er en god del sterkere enn plexi.

Hullavstanden er forøvrig 89mm, senter til senter.

Btw; Velkommen tilbake! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...