HondaNSR Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Hei. Vurderer prosjektor i stua mi før å få "full hjemmekino" . Er møkklei av 28" tvskjerm. Men hva må jeg se etter ved en prosjektor? Noen som kan anbefale en prosjektor til film og tvbruk? Må legge til at jeg er 15 år, og økonomien er ett lite stoppepunkt. Endret 19. januar 2006 av e_hamre Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Er dette en brukbar prosjektor`? Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Hei! Du bør tenke på: - Plassering. Ulike projektorer har ulike muligheter for vertikal og horisontal korrigering, samt ulik zoom. Du må finne en som passer de avstandene og plasseringsmulighetene du har. Der kan www.projectorcentral.com hjelpe deg. - Hvilken teknologi du ønsker (DLP eller LCD). DLP er kjent for noe som kalles regnbueeffekt, så dersom du er følsom for det, bør du velge LCD. LCD kan imidlertid ha andre små problemer som Vertical Banding, screendooreffect ++. For min egen del synes jeg regnbueeffekten er mest plagsom, og har derfor LCD-projektor. På den jeg har ser jeg lite eller ingenting til de nevnte LCD-problemene. - Hvilken oppløsning du vil ha (bl.a. HD eller ikke). - Støynivå. Noen projektorer bråker mer enn andre. - Andre parametre som kontrastnivå, lysstyrke etc, som relateres til hvor mørkt du kan ha rommet. Jo lysere omgivelser, jo viktigere er høyere nivåer her. - Tilkoblingsmuligheter. Avhenger av hvilket annet utstyr du ønsker å bruker den med. Vet ikke om alle projektorer har HDMI, f.eks. - Levetid på pæra. Projektorlyspærer er dyre, så lang levetid kan være en fordel. Ja, det var vel noen av de viktigste punktene. Har selv bare hatt projektor i fire dager, så jeg har ikke allverdens erfaring Den du linker til tror jeg er helt grei, men vet ikke hvordan den passer inn i din setting, med tanke på de punktene jeg listet opp. Om du får lite respons her, vil jeg anbefale deg www.avforum.no. Endret 20. januar 2006 av Fusheeker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå