Scum Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei Har funne ut at eg skal invistere litt penger i og kjøpe meg en tv til å ha på soverommet mit, som skal primert brukest til å se på tv og se film(DVD). Har rota litt rundt på nette og vært i de butikkene som er her og leitt etter eit verdig kjøp. Har avsatt ca. 15000 kr til kjøp av tv, og har i grunn sett på flest LCD tv`er. Tv`n vil bli plassert sånn i rommet at den vil være 4-5 meter ifra senga som blir der eg skal ligge og sjå på tv, så den store dimensjonen på tv`n er vel neppe nødvendig, hadde i grunn forestilt meg en tv på 38 tommer Fant denne LCD tv`n her på bestbuy som såg veldig bra ut for mine auge, no skal det og seiast at eg er langt fra nokon tv ekspert så eg håpa på å få litt hjelp til og finna ein bra tv, kom gjerne med erfaringa om du har tv`n sjøl eller har nopko negativt og sei om den Skulle og ha hatt ein DVD spelar, helst av samme merke med opptak/brennings muligheter:) Grunnen at jeg vil ha samme merke er i forhåpning og kunne ha en kontroll i steden for 2, i tillegg til dei eg har På forhånd takk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Joda, en fin og god tv det der, men du får en bedre modell for 2-3000 kr. ekstra som heter R isteden for T. Jeg ville personlig valgt en dvd-opptaker/spiller fra Pioneer siden jeg synes de er meget enkle og fine i bruk, men Samsung sine er heller ikke dårlige, hva med denne: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59146 ? Med en god hdmi-kabel da lander du på ca. 15.000 kr. og holder budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Scum Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Kor stor er forskjellen mellom R og T modellen til Samsung da? bortsett fra prislappen? Er det ein merkbar forskjell for meg som ikkje er bilde fanatikar? Såg det var bedre kontrast på R modellen i forhold til T modellen. Den dvd spelaren såg eg på og, men viss Samsung ikkje har ein kontroll som kan ta dvd spelaren og TV`n på ein kontroll så er det ikkje nødvendig og ha samma produsent av tv og dvd spelar God HDMI-kabel ja.. ja det veit jo eg ke er Har du kansje ein og anbefale og? Trenger komplett med kabler siden eg ikkje har nokon fra før, så kva treng eg av kablar? Ellers tusen takk for raskt og bra svar Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 1. Ja, det er en god del forskjell på de skjermene, jeg ville klart kjøpt R-modellen, men det spørs jo hvor kravstor du er, ta en tur til en Expert-butikk, stort sett alle butikkene har begge variantene inne så du kan vurdere de oppimot hverandre. 2. Er ikke 100% sikker om du kan samkjøre kontrollene, det kan jeg finne ut i morra. 3. En HDMI-kabel er den nye høyoppøselige scarten. Den kan vise bilde i høyoppløselig format (f.eks. 720p eller 1080i) og gir enda bedre bilde fra dvd'en til tv'en. Disse kablene er ganske dyre så velger du T-modellen er en god component-kabel til ca. 400 kr. mere nok. 4. Alt av kabler ellers følger med hvis du ikke må ha ekstremt kang coax-kabel eller noe sånt (antennekontakt). Lenke til kommentar
Scum Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 R modellen er utvilsomt best med andre ord, avhengi av kor kravstor ein er. Kva er dei største forskjellen mellom T og R modellen, i kor stor grad må ein væra bilde fanatikar for og sjå forskjellingen da? Spørr litt mykje no, men det virka som om du har ganske god peiling Viss eg velger R modellen da, kor mykje må eg ut med for ein god HDMI kabel? Antenne kabel kan kjøpes på lokal forhandler her regnar eg med, har Visat så trenger vel eit eller anna av kabel fra tuner til tv, men det klarar eg sjølv og finna ut Viss du kunne ha funne ut om ein kan samkjøra kontrollane hadde det vært veldig supert Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 BILDE Bildestørrelse: 32" Bildeformat: 16:9 Oppløsning: 1366 x 768 Lysstyrke: 500 cd/m2 Dynamisk kontrast: 2000:1 Betraktningsvinkel: 170°/170° LYD: 2 x 7,5 w DNIe bildeforbedring: Ja My Color Control (MCC): Ja (av/på) Brightness Sensor: Ja Bilde-i-bilde: 1 tuner Tekst-TV: 10 sider BILDEBildestørrelse: 32" Bildeformat: 16:9 Oppløsning: 1366 x 768 Lysstyrke: 500 cd/m2 Dynamisk kontrast: 3000:1 Betraktningsvinkel: 170°/170° LYD: 2 x 10w DNIe bildeforbedring: Ja My Color Control (MCC): Ja, 3 farger Brightness Sensor: Ja Bilde-i-Bilde: 1 Tuner TextTV: 1000 sider Som du ser er de nesten klin like spesifikasjonsmessig, men R51 har bl.a. 10 bits bildeprosessor som hjelper... En god HDMI-kabel koster mellom 600 kr. og 1.000 kr. alt etter lengde og kvalitet. Tror ikke du kan samkjøre kontrollene desverre... Lenke til kommentar
Scum Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Takk for svar igjenn Du er jo virkelig ein livs reddar R51 er best med andre ord, og ser den har bedre høgtalera og så da blir det nok til at eg går for R51èn ja Tross alt er den jo berre 2000 kr dyrare på bestbuy enn T51, kansje lokale Expert butikkar har nokon tilbod, får sjå litt rundt om kring Da er eg open for forslag ang. dvd spelar som helst med opptaks muligheter i form av harddisk, for ein 3-5 tusen lappar, design og stil blir lagt stor vekt på Tar rådet ditt Datating, og sjekker ut Pioneer dvd opptakere Lenke til kommentar
Scum Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Fant denne dvd spilleren av Pioneer på best-buy sine sider: Pioneer DVR-530H-S Nokon som har ein formeining om detta er eit bra kjøp? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Fant denne dvd spilleren av Pioneer på best-buy sine sider: Pioneer DVR-530H-S Nokon som har ein formeining om detta er eit bra kjøp? 5473427[/snapback] Ja, den er kjempebra. Vurderer en sånn selv nå! Jeg har hvertfall ikke funnet noen bedre opptakere, men Samsung har jo også noen gode, men Pioneer oser det jo kvalitet av. Lenke til kommentar
Scum Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Er i grunn ikkje så nøye om det er Samsung viss eg ikkje har mulighet til og sammkjøyre kontrollene, da er i grunn hele poenget for min del borte med og ha samme produsent av tv og dvd spelar, bortsett fra at det står i stil med kvarandre.. Da blir det nok til at det går for R51 Tv`n til Samsung, og den der Pioneer dvd spelaren Håpar eg blir fornøgd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå