Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei. Har kjøpt meg agp versjonen av dette kortet, da en kompis mente at det var en av de bedre AGP kortene jeg fikk tak i. Hovedkortet mitt støtter ikke PCIE. Har ingen anelse på hvor stor ytelse dette kortet "bør" ha i forhold til spesifikasjonene på datamaskinen min. Prøvde å sammenligne testresultatet med maskiner med lignende specs. Men fikk opp at de scora bare rundt 2-2500 3D marks. Noe som jeg tenker er feil Scora 4920 3DMark. For øvrig har jeg en Pentium 2.54Ghz. 1g ram. Har windows XP Pro med SP2. Har ikke formatert maskinen siden 1800 å brødmangel. Er det noe mer å hente på å klokke kortet eller prosessoren? Er det noe vits? Prøvde å kjøre klokkegreia til ATI panelet på fullt, og satt prosessoren fra 133 til 140 i Bios. Men da svartna det etter noen minutter. Som dere sikkert har skjønt. Så er jeg egentlig ganske uten peiling. Håper på et par gode svar å råd fra dere gutter som kan dette her Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Kan legge til at det er 3D Mark 2005 jeg har brukt i testen. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Så grei ut, den score'n Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg sitter på en Dell Optiplex GX270 2GB RAM P4 3.0GHz HT PowerColor X850XT PE (AGP) Først scora jeg 4000 med orginal drivere. Så 5000 da jeg satt på HT på CPU, satt RAM på Dual, og la inn nyeste drivere Så score jeg 4300 når jeg la inn Control Center til ATI Så score jeg 4600 når jeg klokker skjermkortet max på Core og Mem Clock. Ps, jeg har bytta vifte/kjøler på skjerkortet, så tempratur ligger på 40 Idle og 60 Load (uklokka 30/50) hmm.. vet ikke om dette hjalp noe egentli,.. men nå har jeg skrevet det, så må poste det, slik at det ikke blir for gitt forresten ser at folk får 6500 med samme skjermkort, men annen prossessor, så antar at det er CPU'en så bremser ned scoren..? Endret 19. januar 2006 av keramikklampe Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Så 5000 da jeg satt på HT på CPU, satt RAM på Dual, og la inn nyeste drivere 5465375[/snapback] Dette må noen forklare meg litt nermere. Er dette instillinger jeg stiller på i Bios? Er dette innstilninger som vil gavne meg? Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Så 5000 da jeg satt på HT på CPU, satt RAM på Dual, og la inn nyeste drivere 5465375[/snapback] Dette må noen forklare meg litt nermere. Er dette instillinger jeg stiller på i Bios? Er dette innstilninger som vil gavne meg? 5465423[/snapback] Ja, dette er ting du gjør i BIOS Gå inn på CPU, der kan du velge Hyper Threading (eller noe sånt) Gå inn på Memory, der kan du sette RAM'en på DUAL CHANNEL (eller noe sånt), dette kan gjøres hvis du har to like minne brikker, som er laget for DUAL, hvis de ikke er det, så får du ikke muligheten (så du kan ikke gjør feil, afaik....) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 jeg scora 6300.. specs i profil Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 En liten ting til: Etter du har kjørt 3Dmark05, kan du gå inn på [details] (samme vindu som scoren vises på) og bla deg litt gjennom de forkjellige kategoriene (CPU/prossessor og Memory/RAM) der kan du se (tror jeg) om du har DUAL og HT aktivert, og tror også at du kan se om komponentene har muligheten til DUAL og HT Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Fant hverken Hyper Threading eller Dual Memory options i Biosen min. Fant noe annet tough.. Graphics ageparture size eller noe.. Den stod på 128mb.. Satt den på maks som var 256mb.. Hørtes logiskt ut. Skal teste på nytt nå Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 forresten ser at folk får 6500 med samme skjermkort, men annen prossessor, så antar at det er CPU'en så bremser ned scoren..? 5465375[/snapback] Syns ikke det gir helt mening men... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg sitter på en Dell Optiplex GX2702GB RAM P4 3.0GHz HT PowerColor X850XT PE (AGP) Først scora jeg 4000 med orginal drivere. Så 5000 da jeg satt på HT på CPU, satt RAM på Dual, og la inn nyeste drivere Så score jeg 4300 når jeg la inn Control Center til ATI Så score jeg 4600 når jeg klokker skjermkortet max på Core og Mem Clock. Ps, jeg har bytta vifte/kjøler på skjerkortet, så tempratur ligger på 40 Idle og 60 Load (uklokka 30/50) hmm.. vet ikke om dette hjalp noe egentli,.. men nå har jeg skrevet det, så må poste det, slik at det ikke blir for gitt forresten ser at folk får 6500 med samme skjermkort, men annen prossessor, så antar at det er CPU'en så bremser ned scoren..? 5465375[/snapback] Trodde X850XT PE skulle score mere enn dine 5000 poeng. Mulig det er stor forskjell mellom AGP og PCI-Express, men ... På mitt system scorer jeg 5500p med et moddet X800PRO (16p, 475/450MHz) basert på en Pentium 4 630 3.0GHz og 2GB med PC5300 DDR2 minne. Hovedkortet er av typen 925XE. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Ser på specsa mine etter testen at HT status er : HyperThreadingTechnology Available - Disabled Scora ikke noe mere sist test. Fant ikke ut hvordan enable HT.. Sjekka biosen side opp og side ned, uten at jeg fant noe som engang lignet på HT.. Har ikke snøring på om jeg kan sette rammen på Dual heller. Ser ikke noe info om det på specs jeg får opp i 3D Mark. Fant heller ikke noen option for det i Bios. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Kjørte "Automated Clock configuration utility" i ATI panel for å la skjermkortet "klokke" seg selv. Verktøyet kjørte Graphics memory status på fullt og Graphics processor fra 540 til 560.. Nå blir det boller tenkte jeg og kjørte 3DMark på nytt.. Denne gangen med et testresultat på 4873 3DMarks.. Jaja. En ting er sikkert. Data blir jeg aldri klok på Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ser på specsa mine etter testen at HT status er : HyperThreadingTechnology Available - Disabled Scora ikke noe mere sist test. Fant ikke ut hvordan enable HT.. Sjekka biosen side opp og side ned, uten at jeg fant noe som engang lignet på HT.. Har ikke snøring på om jeg kan sette rammen på Dual heller. Ser ikke noe info om det på specs jeg får opp i 3D Mark. Fant heller ikke noen option for det i Bios. 5465598[/snapback] Hva dual channel angår så må for det første hovedkortet støtte det. For det andre så må minnebrikkene settes i riktige spor. Man får ikke dual channel ved å endre ting i bios. Det går automatisk når minnebrikkene installeres riktig. Hyper Treading (HT) forutsetter at prosessoren støtter det. Din 2.53GHz har ikke HT. Så da blir det litt vanskelig Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Trodde X850XT PE skulle score mere enn dine 5000 poeng. Mulig det er stor forskjell mellom AGP og PCI-Express, men ... På mitt system scorer jeg 5500p med et moddet X800PRO (16p, 475/450MHz) basert på en Pentium 4 630 3.0GHz og 2GB med PC5300 DDR2 minne. Hovedkortet er av typen 925XE. 5465556[/snapback] Vel, har litt dårligere minne enn deg, kjører ellers 4x512MB. Pluss masse små program som kjører i bakgrunnen, og så har jeg Dell maskin og ett poeng der og ett poeng her, så blir det vel muligens rett? Eller kan det vær at 8xAGP er tregere enn 16xPCIe, ikke vet jeg. "Ser på specsa mine etter testen at HT status er : HyperThreadingTechnology Available - Disabled" "Hyper Treading (HT) forutsetter at prosessoren støtter det. Din 2.53GHz har ikke HT. Så da blir det litt vanskelig" Kanskje det er BIOS/HK som også må støtte HT? du får spør ekspertene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå