Lurifaks Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Skal snart kjøpe meg ny maskin og lurer da litt på hovedkort. Skal ha et "socket A"-kort. Har funnet frem til to kort som virker ok. Noen med god peil på hovedkort, som kan gi meg noen tips og råd? Kortene er: Asus A7V8X/LAN Hovedkort Socket A DDR - VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP og MSI KT4 ULTRA Hovedkort for Socket A - KT400, ATA/133, ATX, USB2.0, AGP 8X, Lyd Prisforskjellen ligger ikke på mer enn ca. 150kr. Har lydkort fra før, så trenger egentlig ikke det på MSIen. Takker på forhånd for all hjelp! -Lurifaks Lenke til kommentar
Term Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg ville valgt Asus. De leverer kvalitets produkter til en "billig" penge og jeg har aldri hatt noen problemer med mine asus kort. Lenke til kommentar
Lurifaks Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Vet at kortet også kommer i en "S-ATA"-versjon med raid, men syntes at det blir litt dyrt igjen. Lenge til S-ATA-diskene kommer ut på markedet, og jeg har strengt tatt ikke bruk for dem den dag idag. Det jeg da lurer på er om det vil bli å få kjøpt S-ATA-kontrollere med raid, som man da bare kan plugge inn i en PCI-slot? Sikkert et dumt spørsmål, men spørr allikevel.. Skal sikkert kjøpe meg en ekstra disk seinere, og da er det jo kjekt med raid. Tenkte jeg da heller bare skulle kjøpe et et raid-kort og plugge i maskinen. Hva anbefaller dere som virkelig har peil på slikt? Edit: Tenker på ASUS-kortet [ Denne Melding var redigert av: Lurifaks på 2002-09-12 02:29 ] Lenke til kommentar
Lurifaks Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Ok, dere trenger ikke svare! Har funnet ut at jeg skal ha et: ASUS A7V8X KT400/8AGP/RAID/LAN/SATA koster kun 1530kr på PCmax.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå