Gå til innhold

Skal ha ny AMD socket 939 cpu - hjelp meg velge

aMo

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg et Asus A8N32-SLI Deluxe kort, og har allerede et Powercolor X1800XT 512mb kort, som skal brukes til spill..

Men hva cpu angår så er jeg ubestemt.. Er det noe poeng i å kjøpe en dualcore cpu? Er dette fremtiden? (helt sikkert men..)

Vil det virke bedre med en vanlig Athlon 64 med litt høyere rating enn en X2 med litt lavere?

Hva er det beste kjøpet av s939 AMD per idag? Hva gir mest for pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har planer om rask oppgradering og vil ha mest mulig ytelse i spill i dag, kjøp singlecore.

hvis du skal ha CPU'en litt og ikke bryr deg om de 10% bedre ytelse i spill du får med en singlecore, og kan vente til at dual core støtten i spill (som er rett rundt hjørnet, quake4 støtter det allerede) kommer, gå for dualcore. De er DIGG å jobbe med...aldri treig maskin, omtrent samme f. hva du gjør.

Lenke til kommentar

Har venta 15 dager (egentlig vist ventetid var 30 dager på komplett.no ) på min Opteron 165 Dualcore 1,8 Ghz CPU... Jeg bare griiiiner ved tanken på at den snart er på døra mi!!!! :dribble:

Gjorde en masse undersøkelser på dette kjøpet. Var først skråsikker på at jeg skulle ha en 775, deretter fikk jeg høre at AMD var bra, etter det igjen på pentium D, SÅ på X2, og til slutt Opteron 165 -siden jeg fikk vite at på den får jeg BÅDE dualcore OG masse å klokke på OG 2MB cache (selv om det ikke er så veldig forskjellig fra 1MB). - Det perfekte kjøp for meg dette! Knallgod RAM og HK med 385FPS i test på klokk på kjøpet..

Jaja... X2 er sikkert bra det og, bare det at med Opteron 165 får du alt du trenger til samme prisen. 2980,- tror jeg det var. Du får det lavere til og med noen steder har jeg hørt. Dumt at jeg tror de ikke selges lengere. :hmm: Ikke på komplett ihvertfall..

Lenke til kommentar

Jeg har fått den for lengst nå da.. :p Komplett er raske dem ;)

Tror dessverre Diamond HKt mitt er litt ustabilt siden det er demovare... Problemer med lydkort og noen drivere på litt forskjellig tror jeg. Så skal få testa det om ikke så lange..

En annen ting: noen "stabilitets-test-programmer" som jeg kan prøve? Gjerne etter overklokking av CPU. Også klokkingsprogram som fungerer hadde vært fint å få tips om :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...