tommyt Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hei Har lastet ned den nyeste fireware til min Compaq DVD-ROM SR-8583, vil gjerne ha den sonefri. Er det noen som kan være så snill å gi meg en oppskrift, helst punktvis, på hvordan dette gjøres? På forhånd takk Med vennlig hilsen Tommy Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Først må DVDen settes som Master alene på IDE 2 ( er spesielt for denne Compaq-modellen ), og sjekk i Enhetsbehandling at det ikke er konflikter noe sted. Kopier den nye firmwaren til en tom formatert diskett. Åpne Enhetsbehandling og egenskaper for DVDen, og velg Oppdater driver - sett i disketten, velg stasjonen, marker driveren, fullfør og restart. Nå vil DVDen hete Panasonic. OBS! Hvis du bruker backup i form av Ghost e.l. av en tidligere konfigurasjon, får du problemer med dette drevet. Ta evt. en ny etter firmware er flashet. Lenke til kommentar
tommyt Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hei igjen Takk for hjelpen. Jeg har harddisken satt opp som Master på Primary IDE Channel og CD-brenneren som Master på Secondary. DVD'en er Slave på samme Channel som brenneren. Blir det noen problemer hvis jeg setter DVD'en som Master på Primary og hardisken som Master og brenneren som Slave på Secondary? Tenkte kanskje brenneren ble mer ustabil siden den kommer på samme Channel som harddisken? Men jeg vet ikke, derfor spør jeg etter deres ekspertrise... På forhånd takk for eventuell hjelp Med vennlig hilsen Tommyt Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det han mener er nok at du skal la DVD-Rom'en være master og alene på IDE 2 når du flasher firmware'en. Hvordan det ellers er i daglig drift har ingenting å si. Det vil vel si at du setter den til master på IDE 2 og fjerner brenneren fra kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå