Gå til innhold

Ikke slå av maskinen når du har trykk slå av.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo da..

Trykk start>Slå av maskinen>slå av (den røde knappen i midten)

Så når jeg har trykt på den,er det noen vei for ikke å slå av pc'en like vell?

5464947[/snapback]

Prøv å trykk vilt på alle knappene på både musa og tastaturet og se om det funker

... eller for å si det sånn: Har du gitt pc'en beskjed om å slå seg av så gjør den det. Så trokke du kan stoppe den.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke Hvilemodus eller Dvalemodus hvis du er så avhengig av pc'en.

Dvalemodus bruker jeg selv.

Jeg forsto spørsmålet med en gang, men opplever vel heller sjelden at jeg må ta på igjen pc'en etter å ha slått den av. Derfor har en Dvalemodus. :D

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
trur jeg har hørt at du kan trykke på en knapp på tastaturet men hakke peiling på hvilen kan skjekke det ut for deg

5568661[/snapback]

:!:

Edit: kan dette bli ett Gullkorn?

2 edit:

jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer å finne ut noe kansje du må inn i register elle gruppepolicy jeg kan ikke så mye med det men holder på å klikke meg rundt der så hvis jeg finner noe så sier jeg ifra

noen kommategn hadde vært fint :) ..haha, ikke noen vondt ment mot deg , men dett evar hysterisk morrsomt,,, ,haha, tusen takk, du har reddet uken !!

3Edit:... I morgen komer jeg sikkert til å lure på hva det var som var så morsomt :whistle:

Endret av regga
Lenke til kommentar

jeg har faktisk funnet ut en løsning men det er en ulempe med det.

du trykker kjør -> notepad

der skriver du shutdown -s -t 120 (du lagrer denne skriver for exempel slå av , bruk ikke shutdown som filnavn dah vil ikke dette virke og du må også skifte den fra txt til bat)

da vil pc slå seg av etter 120 sekunder altså 2 minutter

ulempen er at du må ha filen på skrivebordet men du kan skjule den hvis du vil.

den bat fila må du lage en snarvei til begge de filene kan du skjule men snarveien må du gå på egenskaper og deretter på snarvei og der det står hurtigtast kan du bare trykke en gang og velger hva du vil ha den som hurtigtast men den må begynne med ctrl + alt (så en bokstav f.eks s)

da kan du bare trykke ctrl + alt +(valkt bokstav.

hvis du plutselig vil angre så kan du gå på start -> kjør -> cmd -> skriv: shutdown -a

og datamaskinen vil ikke slå seg av. håper du forstår hva jeg har skrevet her. :thumbup:

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar

Dersom du bruker shutdown.exe til å stenge av maskinen, vil du ha mulighet til å bestemme hvor lang tid det skal ta før maskinen slår seg av. Du kan også avbryte prosessen innen denne tidsfristen.

En annen ting er å ha et program som "nekter" å avslutte - f. eks. et program som har et ulagret dokument. Da kommer spørsmålet om du vil lagre, ikke lagre eller avbryte. Velg avbryt, så stopper shutdown (tror jeg) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...