Elisaeb Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) jeg innrømmer det først som sist, jeg har rett og slett ikke peiling på data. men så er det altså slik at jeg trenger en ny, da jeg flytter fra familiens stasjonære, og lurer litt på hva som anbefales. jeg vil helst slippe unna med under 15000 kroner, da jeg er som studenter flest, fattig, er billigere bedre. jeg stiller ikke store krav til minne osv (vet knapt hva mye av dette er), men vil gjerne ha en hard-disk med ganske stor lagringsplass (kjøper nok en ekstern i tillegg, men greit med en del plass, syns nå jeg). jeg kommer til å bruke maskinen til å skrive, skole, internett-surfing, lagre bilder, spille og lagre musikk osv. jeg er ingen spiller, for å si det sånn... jeg vil gjerne ha ionnebygget web-cam og mikrofon, og gjerne høytalere som er "all-righte". jeg tar for så vidt gjerne en mac (de er så stilige ), men det er egentlig ikke så farlig. batteritida er ganske viktig, da jeg kommer til å bruke maskina på skolen. vil gjerne ha skjerm som er stor, lys og god, da den kanskje vil brukes til å se film på. TV-tuner er heller ikke et minus. DVD brenner vil også være kjærkomment. min bror (som i alle fall er litt god på stasjonære PC'er, tror jeg) nabefalte ikke dell og hp tror jeg det var. noe med at de hadde sperrer for enkelte programmer eller så. vil selvfølgelig ha XP, om det ikke blir mac på meg, altså. håper på raske og gode svar, uten alt for mange tekniske ord på forhånd takk!! -ElisaEB- Endret 19. januar 2006 av Elisaeb Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg synes du skal se på Asus W5A. Den ser bra ut, har innebygget kamera og mikrofon og meget lav vekt. I tillegg til dette har den fått meget gode kritikker. Les test av den her:http://www.hardware.no/artikkel/13748 Finn billigste pris her: https://prisguiden.no/product.php?product_id=27388 Lenke til kommentar