- RedDevil - Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg kjøpte meg to nye Maxtor disker (SATA), men jeg finner dem ikke i utforsker og min datamaskin. Fant dem i Bios og i enhetsbehandling i windows, der står det det at "denne enheten fungere som den skal". Så det virker som om alt virker som det skal bortsett fra att dem ikke kommer opp i utforsker og att jeg ikke kommer inn på selve disken. Jeg har koblett dem til SATA inngang 2 og 3 på DFI Lanparty nF4 SLI kortet for på inngang 1 har jeg en annen disk jeg bruker til å lagre media på, jeg har og en gammel IDE disk som jeg bruker som system disk. Disse fungerer helt fint. Jeg har ikke så mye peiling på sånt så jeg håpte noen av dere kunne hjelpe meg å få diskene til fungere. Det er ikke noen jumpere i diskene for en kompis mente man ikke trengte det på nye SATA disker (han har heller ikke så mye peiling ) Jeg fant ingen jumper settings på hjemme siden til Maxtor så jeg vet ikke om det kan være problemet. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du må inn i computer management under Start-->Control Panel-->Administrative tools, når du er der inne går du på disk management(inni computer management), der vil du se 2 hardisker hvor det står unallocated. Eventuelt vil du få opp en veiviser. Følg denne og du vil snart ha tilgang på dine nye hardisker. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du må formatere diskene før du finner de i utforskeren. Du gjør det i Disk Management i Computer Management (kjører engelsk os, du finenr sikkert det riktige om du har norsk OS). Velg en av de nye diskene og velg at du skal lage en partisjon. Repeter på den andre disken etterpå. Lenke til kommentar
- RedDevil - Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Ok fikk det til nå. Det virker veldig innlysende nå att jeg må formatere dem først ja. Det er første gang jeg setter inn nye disker uten å installere windows på dem så nå har jeg lært det og. Man lærer så lenge man lever. Takker for godt og kjapt svar gutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå