CWalken Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Når man tar i betraktning at dette er et 1:1-crop uten etterbehandling lar jeg meg imponere iallefall 5472764[/snapback] Men det er "center crop", ikke sant? Også (s)kitlinsa til D50 kan se noenlunde ut sentralt. Bruk f.eks crop av nedre venstre hjørne, det er mye mer avslørende: Er det bra der, er resten bra, dersom objektivet er noenlunde sentrert. 5473983[/snapback] Dette er nedre venstre hjørne på f/4: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hva mener du? Dette virker svaert selvmotsigende. Alle kamera teller jo tross alt megapixler. Hvor mye vekt som blir lagt paa det er en annen sak... Du vil ikke kjoepe et dyrt 6mp-kamera, men du vil heller ikke teller megapixler? Forrvirrende. 5478650[/snapback] Det jeg sier er at jeg ikke vil ha et digitalkamera, men et analogt filmkamera. RD-1 er et digitalkamera som er basert på et analogkamera fra Voigtländer. Men det å betale 20-25 000 for et digitalkamera med 6MP blir litt drøyt med tanke på at jeg har et helt ok 6MP-kamera pr. i dag (Ccanon 300D). Dette vil uansett være et problem med digitalkamera - utviklingen fører til at årets kjempemodell blir erstattet et år etterpå, med verdireduksjon som konsekvens (får man i det hele tatt solgt Canon 10D lenger?!?). Derfor har jeg valgt å melde meg ut av digitalklubben, og heller satse på et analogt Leicakamera. 5479324[/snapback] Huff, jeg maa laere meg aa lese noeyere foer jeg svarer paa en post. la ikke merke til at du faktisk sa at du gikk bort fra digitalkamera. Beklager... Misforstod litt som vanlig Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Når man tar i betraktning at dette er et 1:1-crop uten etterbehandling lar jeg meg imponere iallefall 5472764[/snapback] Men det er "center crop", ikke sant? Også (s)kitlinsa til D50 kan se noenlunde ut sentralt. Bruk f.eks crop av nedre venstre hjørne, det er mye mer avslørende: Er det bra der, er resten bra, dersom objektivet er noenlunde sentrert. 5473983[/snapback] Dette er nedre venstre hjørne på f/4: 5479985[/snapback] Dette betyr vel at en iallfall ikke trenger blende dette objektivet lenger ned enn til f/4? For meg ser dette veldig bra ut. I testen hos photozone.de bemerker de at deres testeksemplar er svakt i hjørnene, så her må det vel dessverre håndplukking til, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå