tigerdip Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei, Jeg kunne trenge noen tips til sammensetning av ny/oppgradert pc til kontor. Den trenger ikke noe godt skjermkort eller lydkort (integrert bør kunne holde). Det jeg har er: kabinett harddisk (p-ata) cd-rom tastatur Det jeg mangler er: -cpu -hovedkort -minne -skjerm (lcd) -mus (-kanskje psu) Jeg har ikke helt oversikt over hva som er bra etter at intel og amd kom med nye navn på sine produkter så all hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Er dette en god løsning? : NEC 1770NX MSI K8N NEO3 FSR http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=35185 Amd Sempron 2800 (eller bedre ?) Hvilket som helst minne ? Har bare bygd intel systemer tidligere så jeg er litt usikker på om det er noen kompabilitetsproblemer rundt amd ..... Hadde satt pris på om noen kunne gi meg litt assistanse Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Selv ville jeg gått for en prosessor med 939 sokkel slik at en har i det minste mulighet for oppgradering ved seinere tidspunkt. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Så 754 er på vei ut og 939 kommer til å bestå ? Takk for tipset Noe annet som jeg bør passe på ? Hva med chipset ? Noen jeg bør unngå eller foretrekke ? Endret 19. januar 2006 av tigerdip Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Teknisk sett er vel faktisk 939 på vei ut også.. Men den har bede holdbarhet enn resten av amd-soklene. Prisforskjellen er liten, så det spiller ikke noe stor rolle, du vil muligens bytte ut "heile dridn" neste gang, da hjelper det ikke at du kjøpte et 939-system i dag. Se på totalpakken, ikke bare enkeltkomponenter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå