Cacophobia Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) pc en slår seg av uten videre når jeg spiller, har ikke virus. hva kan jeg gjøre? Pc specs: DFI lanparty AMD 3700+ Kingston Value RAM 2gb WD 250gb S-ATA harddisk OCZ 520w Endret 19. januar 2006 av Cacophobia Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Mange pcer (inkludert min) er satt opp (i BIOS) til å pipe og/eller slå seg av når noe blir for varmt eller en vifte går for tregt. Kanskje det er det som skjer, ting pleier å bli varmere når man spiller. Det kan også tenkes at disse grensene for hva som er for varmt eller for tregt er for lave, spesielt hvis du overklokker (ikke at jeg har peiling på overklokking, men ting blir vel varmere når man gjør det). Kjenner du noen (mer eller mindre) pc-kyndige, så kan du jo spørre dem om de kan se på det... Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Mange pcer (inkludert min) er satt opp (i BIOS) til å pipe og/eller slå seg av når noe blir for varmt eller en vifte går for tregt. Kanskje det er det som skjer, ting pleier å bli varmere når man spiller. Det kan også tenkes at disse grensene for hva som er for varmt eller for tregt er for lave, spesielt hvis du overklokker (ikke at jeg har peiling på overklokking, men ting blir vel varmere når man gjør det). Kjenner du noen (mer eller mindre) pc-kyndige, så kan du jo spørre dem om de kan se på det... 5464673[/snapback] temperaturene ser helt fine ut, de går aldri over 50 grader. Dessuten er funksjonen til at den skrur seg av ved høy varme skrudd av. Lenke til kommentar
all right Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Du kan få forholdsvis høy tempratur på ikke bare prosessoren når du spiller. Sjekk f.eks. chipsettet og skjermkortet under spilling. Disse pleier ikke å ha tempratur sensor på seg så du på ta fingeren på selv å kjenne. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå