Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Skal begynne å eksperimentere med overklokking og lurer på om det vil være mye å hente på å vannkjøle rammen? I forhold til ingen kjøling... (Har 4stk PC3200 CL3 512mb.) Har akkurat kjøpt Zalman vannkjøling til cpu, gpu og chipsett fra komplett.no, men de hadde ikke vannblokk til minnet.. Hvor får jeg kjøpt vannblokk(er) til rammen min? Og er det noen som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 HVis du allerede har kjøling på CPU, GPU og NB, bør ikke minnet trenge aktiv kjøling, med mindre du klokker det ganske mye og sliter med stabilitet. HAr aldri sett vnnkjøling av minne, og for meg virker det ganske upraktisk, for å feste på en vannblokk på en dual channel krever jo da å gå over hele brikken, og dermed kommer hver minnebrikke til å oppta flere plasser. For ikke å snakke om alle slangene du hadde fått med 4 stk Hvis du kjøler ned RAM'en med vann vil jo vannet bli varmere for å kjøle ned dine andre komponenter som da blir varmere igjen. Temperaturen i selve kabinettet burde være overkommelig hvis du allerede har kjøling på CPU og GPU, disse er jo to store varmespredere i kabinettet. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Vet jeg har sett det en eller annen plassen på nettet. Søk her på forumet så finner du sikkert noe om det. Har du ok vannkjøling tror jeg ikke at den ekstra varmen fører til særlig dårligere temperatur. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Okey... Har en 120mm papst (38db.) vifte som skal inn i front av kabinettet til å suge inn luft, og en 80mm vifte i bakkant av kabinettet som blåse ut luft, i tillegg har jeg en hiper 580w psu med 120mm vifte som suger luft opp fra kabinettet og en 80mm vifte som blåser den ut i bakkant. Det bør da holde i massevis? Er ikke sikker på hva tempen blir inni kabinettet enda, da jeg skal sette inn den 120mm vifta når jeg kommer hjem i dag.. Mellom vifta og hovedkortet sitter det 4 harddisker med ca 1cm mellomrom. Vil det ha noen stor effektreduksjon? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 jeg har vannkjøings blokker til minnet. du finner dem på microplex.no du finner link HER mener snekkern kjørte en test på dem. søk lit rundt på forumet så finner du den Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ja, du får nok en del effektreduksjon av harddiskene, pga varmen de gir fra seg, men det går nok bra. Forresten, hvor sitter radiatoren til kjølinga di? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 jeg har vannkjøings blokker til minnet. du finner dem på microplex.no du finner link HER mener snekkern kjørte en test på dem. søk lit rundt på forumet så finner du den 5464501[/snapback] Stilig ^^ Men hvor går vannet? Går det på siden, eller ligger det bare oppå de "platene" som går ned på siden av minnet? Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Har en stor zalman reserator1 dings stående ved siden av pc'n.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har en stor zalman reserator1 dings stående ved siden av pc'n.. 5464517[/snapback] Skjønner, da blir nok hverken radiatoren veldig varm, og det er ingen grunn til at det blir veldig varmt inne i kabinettet, med mindre du klokker heftig. Hvis du klokker heftig og merker stabilitetsproblemer pga RAM så kan du jo vurdere det. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Her er testen Snekker`n utførte på de vannblokkene... Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 jeg kommer nok til å bestille meg to slike vannblokker ser det ut som ja.. Hvorfor ikke? Det er bare 350 kr pr stk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå