Gå til innhold

Turok Evolution første inntrykk.


Doc Watchtower

Anbefalte innlegg

Fikk Turok Evolution til XBOX i postkassa i dag, levert via Akersmic. Har spilt det noen timer. Som kjent har spillet blitt slaktet på nettet i (private) anmeldelser. De mer kjente nettsteder som Gamespot og IGN er ikke imponert heller.

Spillet virker ikke helt "ferdig" allerede på det først brettet finns det flere glitch og småfeil. For eksempel, du dreper en motstander som "bites the dust" ramler overende og forsvinner nesten helt i en fjellvegg mens blodet renner oppover (!?)fjellveggen.

Det har blitt sagt at spillet grafisk sett ikke holder mål og at det er alt for lineair. Grafikken er sant nok ikke fremragende men ikke så dårlig som enkelte påstår. Jeg var forberedt på at dette ikke var den store Halo killer'n og var positiv overrasket da jeg begynte å spille. At det er lineair syns jeg er en fordel for det er lett å gå seg vill i jungelen og det jeg ikke liker er å bruke masse tid på å finne veien...

De første brettene må sees på som training, ser nesten ut at disse har blitt lagt til i siste liten for dem som ikke har spilt FPS før, men jo lenger man kommer desto bedre blir både grafikken og motstanderen.

Våpene er virkelig sinnssyke, masse variasjoner på gamle temaer men allikevel fantasifulle og råe. Tekkbowen med sin "zoom" funksjon er praktfull for eksempel.

Har vært i tvil om jeg skulle avbestille Turok etter at de første negative anmeldelsene duket opp på nettet men jeg er glad før at jeg ikke gjorde det. Spiller du Turok må du være klar over at de første brettene ikke er representative før resten av spillet, du må bare 'hang in there' så for du uttelling etter hvert.

Spillet har mange brett (15) og hvert brett består av 2-3 mindre brett, så det varer nok en stund.

Det har ikke COOP som Halo og det er synd! Hadde heller sett Coop framfor multiplayer men men.

Blod og gørr forekommer men animasjonene er smakfullt gjort.Liker du FPS og stiller du gameplay høyre en grafikk, kommer du sikkert til å ha det artig med Turok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spillte litt mer i dag og jeg må si at spillet blir bedre og bedre desto lenger jeg kommer.

Omgivelsene og hvordan du må finne frem minner litt om Myst, Riven osv.

Grafikken tar seg opp men småfeil forekommer fremdeles. Dette syns jeg er akseptabelt siden det får meg til å smile innimellom. Animasjonene er kule, spesielt når man fjerner en arm eller et bein med kirurgisk presisjon og ser hvordan fienden famler etter det tapte legemet he he...

Omgivelsene er fargerike og frodige.

 

Det er helt klart hvis man hadde brukt et par måneder til på Turok Evo kunne dette spillet ha blitt en Halokiller. The bottom line is når du kan akseptere nevnte småfeil, blir du ikke skuffet. Men det er viktig å være klar over at etter de første 3-4 brett Turok først viser hva det har i seg.

 

Xbox versjonen skal være litt bedre enn GC og PSII fordi den har de korteste loadtimes, litt bedre grafikk, adskillig bedre lyd og flere motstandere, altså vanskeligere også.

 

Kanskje har dem valgt å slippe spillet løs nu, mens det er et lite vakuum i dette genre, i stedet for om et par måneder når en haug med nye knall spill blir lansert. (Brute Force, Splinter Cell osv)

 

Anyway, jeg syns ventingen på ovennevte spillene blir adskillig mindre kjedelig med Turok i Boxen.

 

Fant en rimelig akkurat review på nettet som sammeligner de forskjellige versjoner: Du finner den her:

http://www.mygamer.com/modules.php?name=Re...wcontent&id=150

 

 

 

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Watchtower på 2002-09-12 23:58 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Watchtower på 2002-09-13 00:01 ]

Lenke til kommentar

Kan ikke la være å tilføye litt informasjon. Etter flere timer med Turok syns jeg fremdeles at spillet blir bedre og bedre. Det er ikke så veldig lineairt som tidligere sagt. Hvis Turok blir kalt lineair, er Halo en laaaang motorvei uten svinger!

Stien du går på slingrer seg over høye fjell med flotte utsikter (men husk grafikken er ikke så bra som Halo) og du kan se hvordan dine motstandere jobber seg oppover når du ser ned. Snipe snipe snipe he he...

Landskapet er mye mer variert og motstanderen er mye mer kinisk en i Halo. At det mangler en in-game save funksjon kan være irriterende for så kallede "casual gamers" men det betyr rett og slett at du må tenke litt også og det er vel ikke så galt. This is called a challenge people.

Fant ut heromdagen at du kan provosere en T-Rex til å komme etter deg, hvis du da springer rett mot dine motstandere og gjemmer deg, går T-rexen løs på dine fiender, he...he

Gleder meg til resten av spillet.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Watchtower på 2002-09-14 23:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...