Gå til innhold

Media PC fra diverse nettbutikker vs. støy

Anbefalte innlegg

Hei nå er det min tur å kjøpe meg en HTPC eller Media PC... hva dere kaller det :)

Jeg skal kjøpe en HTPC til mine foreldre og jeg trenger hjelp. Jeg vet at du sparer litt penger hvis du kjøper deler og bygge en selv, men siden jeg har veldig lite kompetanse innenfor området så velger jeg å kjøpe en ferdigbygd.

Det eneste kravet jeg har er støy og varme, siden den skal plasseres i stua. Jeg har gått gjennom følgende nettbutikker og valgt disse:

Komplett a20

kr 10.995,- m/OS

ca. kr 9.995,- u/OS

----------

Netshop Media

Pris: kr 11 995,00

----------

mpx

Pris: kr 15 696,- uten antivirus program

----------

PS Data

Pris: 12295,-

----------

Så spm mitt er da, hvilken ville dere hatt valgt? Og skriv hvorfor akkurat den modellen.

Det må finnes noen som har noen meninger om media center?

Takker og bukker hvis noen kan hjelpe meg.

Endret av obos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha bygd pc-en selv.

Men hvis du vil kjøpe ferdig, ville jeg har kjøpt den et sted hvor jeg får høre den selv. Prøv å sette inn en dvd eller gjøre noe aktivt og se om støynivået er passe.

Når komplett sier at den er "støyfri" tror jeg ikke et ord på det. Støyfri er bare ting uten bevegelige deler (harddisk, dvd-rom, PSU-vifte, CPU-vifte)

-k

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe ein av desse, ville eg valgt komplett sin. Den he geforce-skjermkort, som er det beste videokortet. Men eg støtter dei som seier bygg sjølv. Eg he akkurat gjort det sjølv, og havna under 15000(trur eg, he ikkje turt å regne over :D) med denne hardware:

MSI-hk med pci-e, lydkort med optisk utgang, 2 ramslots, sata2 kontroller

pentium 4 3.2 ghz

1 gig ddr2-ram

geforce 7800gt med zalman v700-kjøler

250 gig sata2-disk.

Thermaltake mozart medialab

windows media center edition 2005

nec dvd-brenner med labelflash(elns)

logitech diNovo cordless desktop

audigy 4 lydkort(som no skal byttast til m-audio revolution 7.1)

Manglar kun tv-kort(som eg er usikker på kva eg skal ha av) for å bli komplett media center pc(he fjernkontroll frå før) Denne maskina skulle også kunne brukast som gaming-maskin var eit av krava mine.

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe ein av desse, ville eg valgt komplett sin. Den he geforce-skjermkort, som er det beste videokortet. Men eg støtter dei som seier bygg sjølv. Eg he akkurat gjort det sjølv, og havna under 15000(trur eg, he ikkje turt å regne over :D) med denne hardware:

pentium 4 3.2 ghz

1 gig ddr2-ram

250 gig sata2-disk.

Manglar kun tv-kort(som eg er usikker på kva eg skal ha av) for å bli komplett media center pc(he fjernkontroll frå før) Denne maskina skulle også kunne brukast som gaming-maskin var eit av krava mine.

5503606[/snapback]

Jeg tror ikke disse blir støysvake nok, cpu'en, jeg tror jeg heller setter opp et råskinn som kan stå i kjelleren eller boden og bruke en extender i steden, feks linksys eller HP sin extender.

Lenke til kommentar

Har set at det er en del som ikke er fornøgd med disse, og anbefaller X-box i stede.

Men da har du problemer med vifta på disse igjen da. Noen som har forsøkt seg på noen andre kjøle enheter på en x-box?

Anders

pentium 4 3.2 ghz

1 gig ddr2-ram

250 gig sata2-disk.

5503606[/snapback]

Jeg tror ikke disse blir støysvake nok, cpu'en, jeg tror jeg heller setter opp et råskinn som kan stå i kjelleren eller boden og bruke en extender i steden, feks linksys eller HP sin extender.

5505415[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...