Howard Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Flere produsenter er underveis med skjermkort basert på Nvidias GeForce 7300 GS-brikke. Les mer Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvordan stiller dette seg opp mot 6600LE? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Skulle likt å se en review snart. Ikke funnet noen hittil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort".. Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit? Eller er også dette noe som er styrt av "markedsavdeling" (for å ha noe for "low-end" segmentet).. ? Bare lurer jeg.. og en "review" hadde vært kjekt ja.. Endret 19. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort"..Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit? Man kan vel trygt si at det er betydelig. 256bit kompliserer mye mtp både PCB, minne og kjerne. Det gir vel også svaret på hvorfor dem velger 64bits på low-end. 256bit minnebus vile også vært ganske overkill for en 4 fragment pipe, 2 ROP kort. Endret 19. januar 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort"..Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit? Man kan vel trygt si at det er betydelig. 256bit kompliserer mye mtp både PCB, minne og kjerne. Det gir vel også svaret på hvorfor dem velger 64bits på low-end. 256bit minnebus vile også vært ganske overkill for en 4 fragment pipe, 2 ROP kort. 5465062[/snapback] Det siste er jeg enig i, men jeg kan ikke se at det er mer eller mindre komplisert å produsere/montere enn 256-bits minnekontroller kontra 64-bits på PCB'er som produseres i strore antalll. Er det noe "teknisk info" om GPU/Minnebuss/"pipes" etc. blant "skjermkort-geek'ene" på nettet som man burde sette seg inn i? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det siste er jeg enig i, men jeg kan ikke se at det er mer eller mindre komplisert å produsere/montere enn 256-bits minnekontroller kontra 64-bits på PCB'er som produseres i strore antalll. 5465237[/snapback] Det vil kreve en del flere transistorere, langt flere pin-outs, større die/chip pakke som igjen vil kreve en PSB med flere baner og flere minne brikker. Klart dette vil fordyre. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 vil dette kortet yte bedre enn et Rad9800Pro ? sett at det kommer som AGP ? Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå