Gå til innhold

2gb minne til 875i chipset , hvilke ?

cjordan61

Anbefalte innlegg

Tenker å oppgradere minne til mitt Abit IC7 max3.

Lure på disse brikkene OCZ EL DDR PC-4000 Gold GX XTC 2 GB Dual Channel,

eller disse OCZ 2048MB Dual Channel Gold Ed. E.L.

Noen som har erfaring med noen av dem , passer de greit til Intel system ?

Grei å overklokke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke, hadde ingen problemer med å klokke miin northwood til 3.9 , når det er sagt så er signaturen ikke helt up to date. Har nå en prescott som jeg også uten problemer klokker til 3.9. Har kjørt den helt fint på 267 altså 4005. Bruker vannkjøling.

Edit, sig. oppdatert nå

Endret av cjordan61
Lenke til kommentar

Jeg gir 1.46v i bios, den undervolter litt så det blir ca. 1.42v relativt, men jeg bruker 0cz4200 ram og kjører derfor 1:1 , ser at du bruker twinmos3200 ram og da kjører vel du 3:4 ram/cpu ? isåfall vil du aldri nå høyere med den ram'en du har.

Lenke til kommentar
Jeg gir 1.46v i bios, den undervolter litt så det blir ca. 1.42v relativt, men jeg bruker 0cz4200 ram og kjører derfor 1:1 , ser at du bruker twinmos3200 ram og da kjører vel du 3:4 ram/cpu ? isåfall vil du aldri nå høyere med den ram'en du har.

Er 1.46v stock volt? Har aldri vært borti en P4 3.0GHz som klokker til 3.9GHz med så lav spenning....

Jeg kjører 5:4 divider på RAM`en.

Kan du poste et bilde av cpuZ?

Lenke til kommentar

Er 1.46v stock volt? Har aldri vært borti en P4 3.0GHz som klokker til 3.9GHz med så lav spenning....

Jeg kjører 5:4 divider på RAM`en.

Kan du poste et bilde av cpuZ?

5489242[/snapback]

Husk at det er Prescott vi snakker om!

Jeg klokker 4ghz @ 1.55v :D har egentlig rasert cpuen med alt for mye volt. den vil ikke mer.

3.9 @ 1.46v går helt fint an ja!

Lenke til kommentar
attachmentid=54373]Her har du CPU Z , så kan du se sjøl , dette er ikke noe problem , men det er ett stort problem med din ram setup, tror det er svært vanskelig å klokke så langt når du bruker divider andre enn 1:1

Slettest ikke verst! :thumbup:

Er klar over at RAM`en min er flaskehalsen i systemet mitt. Grunnen til at jeg ikke bytter (selv om jeg har veeeeldig lyst!) er at jeg går over til LGA775 system snart.

Mener du at systemet klokker dårligere når man setter divider på minnet? TwinMos brikkene tåler jo ikke mye mere en 200 FSB før de kneler...det er derfor jeg kjører divider...duh! :cool:

Har også måttet fjerne OTES kjøleren p.g.a CPU kjøleren. Kan dette gjøre at HK også nekter å klokke særlig lengere enn 234 FSB?

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...