kilogram Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Firefox-egenskap skaper reaksjoner En ny egenskap i nettleseren Firefox lar nettsider til å sende informasjon til flere nettservere hver gang du trykker på en link. Les artikkelen her Lenke til kommentar
G Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det forandrer vel ihvertfall ikke at Firefox er basert på åpen kildekode. Hvis dette skulle bli et problem for brukerne så vil en kanskje se andre varianter av nettleseren bli utgitt av andre aktører som da har fjernet egenskapen. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 G: det er ikke nødvendig det engang. Som det står i artikkelen kan jo bare alle som ikke vil ha ping-støtten bare disable dette i FF. Trenger ikke en ny browser Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ja i verste fall må vi slå dette av, så jeg ser ingen grunn til å blåse opp en slik nyhet som ikke er bestemt en gang. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det er ikke sikkert om denne funksjonen kommer til å være skrudd på som default. Slik jeg forstod det igjennom nesten hele artikkelen var det at dette var noe som allerede var bestemt og ikke kunne fjernes, litt forvirrende og missvisende. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Slik jeg ser det så er denne funksjonen overflødig for web-utviklere. Samme funksjonalitet kan enkelt oppnåes ved bruk av AJAX-type programmering.. Ved at klienten trykker en link som kjører et kall til f.eks. et php-script, som igjen returnerer informasjonen klienten spurte etter.. På denne måten kunne man enkelt bygd seg en statistisk database inneholdene side-popularitet, statistikk over browser type o.l. Og til slutt kan man implementere en løsning der informasjonen som blir returnert er tilpasset den enkelte bruker/surfer (her vil det være naturlig å tilpasse reklame osv.) Ser altså ikke helt nødvendigheten for denne funksjonen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå