Emmers Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Heisann, etter mye frem og tilbake ang kjøp av laptop, endte jeg opp med en dell inspirion 630m. Jeg kjøpte den over telefon i håp om at maskinen skulle komme raskere da. Hun jeg fikk som selger sa iallefall det gikk fortere hvis jeg bestilte hos henne (hun hadde sikkert bare lyst på salget). Hun sa maskinen kom til å komme om en ukes tid, eller litt mer. Problemet var at dagen etter kom jeg på at jeg kunne få et 9cellers batteri uten noen forskjell i pris. Fordi 9cellers varer lenger men er tyngre en et 6cellers. Litt irritert over at hun ikke hadde spurt meg hva slags batteri jeg ville ha, med tanke på at det ikke var noen prisforskjell ringte jeg henne og forklarte situasjonen. Hun sa at maskinen nå var produsert slik at det var lite hun kunne gjøre med det. Det hun foreslo var at jeg skulle kjøpe et nytt 9cellers batteri i tillegg "fordi du må jo skifte batteri etter en stund uansett". Prisen på nytt batteri er 900 i forhold til 680 kroner som det hadde kostet hvis jeg hadde bestilt nytt bateri som tilbehør når jeg bestilte maskinen.... Jeg forklarte henne at maskinen i seg selv var litt i dyreste laget for meg, og at jeg ikke hadde penger til å invistere i et batteri nå. Dette med lengere batteritid er viktig for meg forklarte jeg, og alternativet mitt var å angre kjøpet og enten kjøpe samme data på nytt, eller bestille fra en annen butikk som har maskiner klare til å sende med en gang. Dette fordi jeg ønsker maskinen før jeg reiser. Da svarte hun at hun skulle se hva hun kunne gjøre å ringe meg imorgen (idag). Jeg tenkte at maskinen ikke skulle komme før om en uke uansett, noe som gir meg tid til å angre kjøpet lenge før det blir sendt til meg. Men så idag morges får jeg melding om at maskinen er på flyplassen og kommer til meg mellom 12 til 2, en uke før jeg skulle få den. Noe som egentlig hadde vært veldig bra men, som gjør angring av kjøpet mer vrient for meg. Jeg ringte og fortalte dette til henne idag, og hun skulle snakke med noen andre å ringe meg senere idag. Hva synes dere er en fornuftig løsning? Jeg er ikke interessert i å bøye meg for Dell egentlig, lengere batteri tid er noe jeg har lyst på, pluss at dette begynner å bli en prinsippsak. Selgeren som har ansvaret for meg, har vært distre og vanskelig hele tiden, men siden hun er registrert som min selger vil de ikke la meg snakke med noen andre. Problemet er bare at alle andre jeg snakker med på dell er forståelsesfulle, imøtekommende og menere at det ikke skulle vært noe problem å skifte batteriet Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du har tydligvis møtt en dårlig kudebehandler, og da hadde jeg bare kjørt hard mot hard. Si at du ikke vil mota maskinen hvis henne ikke finner en løsning, og at du da benytter 14 ubetinget angrerett på kjøpet, og bestiller heller en ny maskin. Da finner henne sikkert en løsning til deg (dette hadde nå jeg gjort da) Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 angreretten er så kjekk ;D Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Du har tydligvis møtt en dårlig kudebehandler, og da hadde jeg bare kjørt hard mot hard. Si at du ikke vil mota maskinen hvis henne ikke finner en løsning, og at du da benytter 14 ubetinget angrerett på kjøpet, og bestiller heller en ny maskin. Da finner henne sikkert en løsning til deg (dette hadde nå jeg gjort da) 5463707[/snapback] Yep, garantert! Jeg bestilte en XPS M170 online med en 100gb 5k disk, ringte dagen etter å spurte en selger om å få en 80gb 7k disk istedet for den jeg hadde bestilt. Etter mye om & men kom han fram til en pris som var nesten 1500kr dyrere enn den jeg hadde bestilt. Så klart ifra at han kunne glemme det å jeg beholdt den bestillingen jeg hadde gjort online. Da begynte han å trykke på knapper å ble stille lenge, før han dukket opp med en pris på 500kr mer enn online bestillingen. Tenkte litt, men å ga samme svar igjen at nei, jeg beholder heller online bestilling. Til slutt ble fyren så oppgitt.. litt sur å sa greit, du skal få med den 7k disken til samme pris som online bestilling du gjorde. Det tok meg 20min på tlf. Han fikk salget å jeg fikk disken jeg ville ha. Long story short, Dell selgere er salgskåte! De får større lønning av å selge direkte til deg, så hva du enn gjør! Ikke ta imot den bestillingen. Ring å si at "enten fikser du dette, ellers kommer maskinen rett tilbake, så ringer jeg på nytt å får en annen selger som fikser det" Si at du skal ha ett svar her å nå, ikke noe sånt ringe tilbake piss! Lover deg en 0.5 cola på at du får det som du vil! Endret 20. januar 2006 av Drunk In Public Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 "Problemet var at dagen etter kom jeg på at jeg kunne få et 9cellers batteri uten noen forskjell i pris" Hvem sin feil ? 10 poeng for riktig svar.... Lenke til kommentar
Emmers Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ja det var i og for seg min feil at jeg hadde glemt å si det, men da det ikke var noen prisforskjell haddet det ikke vært så dumt av henne å spørre meg om hvilken type batteri jeg foretrakk. Spesielt siden jeg ikke hadde noen forutsetninger for å vite om dette - hun satt jo på informasjonen. Ellers har dette ordnet seg, etter mye om og men får jeg sendt et 9cellers batterit, samt at jeg får bruke 6cellers til det andre kommer. Selgeren sa at det gikk fra hennes eget budget, hva jeg skal legge i det er jeg ikke sikker på. Det utrolig er at maskinen kom 5-8 dager for tidlig. Plutselig igår ringte budmannen meg og sa han hadde en pakke fra Dell. Dette var før jeg hadde fått noen avklaring på batteriproblemet. Jeg ringte selgeren med en gang, og forklarte henne at hun måtte finn på en løstning, men hun brukte så lang tid at jeg måtte bestemme meg for å ta imot pakken eller ikke uten avklaring. Jeg tok imot pakken selvom dette innebar at jeg måtte betale frakt i tilfelle arving. Jeg tenkte at de måtte klare å finne på en løsning og heldigvis hadde jeg rett. Så jeg fikk maskinen en uke før ventet, og batteriet jeg ville ha, bra av dell. Men jeg måtte sette hardt mot hardt og jeg syns godt hun kunne kommet frem til dette med en gang. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Så jeg fikk maskinen en uke før ventet, og batteriet jeg ville ha, bra av dell. Men jeg måtte sette hardt mot hardt og jeg syns godt hun kunne kommet frem til dette med en gang. 5469401[/snapback] Det var nå fint at alt ordnet seg til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå