Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av linksys WRE54g-eu og Linksys WRT54GX

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har en kamerat som har kjøpt seg routeren Linksys WRT54GX og repeateren WRE54G-eu. Det han er ute etter er å sette opp et trådløsnettverk mellom huset hans og naboen. Oppsettet av selve routeren gikk fint, men vi har problemer med å sette opp repeateren. Det som er ønsket er at repeateren skal være i nabohuset og routeren hos han, men hvordan skal vi sette opp disse to til å "snakke" sammen?

Er det noen som har en oppskrift på dette? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Jeg er ikke sikker på hvordan menyene er på denne modellen, men dette vil iallefall gi deg en pekepinn.

Aller først, hent ned den nyeste firmwaren til repeateren. Det er alltid(?) lurt ;)

På den linksysmodellen jeg gjorde dette på, så måtte jeg gå på "Setup" -> "AP Mode", under "Wireless Repeater" så la jeg inn den trådløse mac-adressen til linksys routeren. "Save Settings".

Husk, de må ha samme SSID, de må stå på samme trådløse kanal, og dersom det er filtrering/kryptering på routeren, så må dette også konfigureres på repeateren.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

hvis du leser bruksanvisningen så ser du at det er kun 3 modeller av linksys som forsterkeren kan brukes opp mot. det går ikke med din wrt54gx dessverre:

Linksys Wireless-G Range Expander 54 Mbps 802.11g, for WAP54G/WRT54G/WRT54GS

Lenke til kommentar
hvis du leser bruksanvisningen så ser du at det er kun 3 modeller av linksys som forsterkeren kan brukes opp mot. det går ikke med din wrt54gx dessverre:

Linksys Wireless-G Range Expander 54 Mbps 802.11g, for WAP54G/WRT54G/WRT54GS

5466038[/snapback]

På hjemmesiden til linksys står det

The Wireless-G Range Expander works with most Wi-Fi certified access points and wireless routers. And it works in both Wireless-G and Wireless-B modes so you'll get the benefits of increased coverage even with a mixed network.

So, expand your wireless network's effective coverage the easy way, with the Wireless-G Range Expander

...... u see..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd wre54g opp mot en del trådløse routere som støtter wds repeating, men det funker ikke. har prøvd asus, siemens, philips osv osv. så tror du må få byttet routeren din mot en av de som den garantert virker opp mot repeateren (en av de 3).

du kan gå inn på www.linksys.com og på support og live chat. da sitter du og chatter med en linksys tekniker som kan svare med slike spørsmål. spurte selv en gang og fikk til svar at firmwaren til wrt54gx ikke støtter wds repeating. har også hørt med distributøren eet.no som forhandlere kjøper linksys produkter fra. de sier det samme. det vil i løpet av året komme en forbedret wre54g versjon 2, som muligens vil være mer kompatibel opp mot andre routere.

Lenke til kommentar

DETTE STÅR PÅ LINKSYS SIN HJEMME-SIDE:

Question

Which Linksys Wireless Access Points or Wireless Routers will the Range Expander work with?

Answer

Linksys devices that are compatible with the Range Expander are the following:

WAP54G - Wireless-G Access Point

WRT54G - Wireless-G Broadband Router

WRT54GS - Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster™

NOTE: This article applies only to the WRE54G Version 1 and not the Version 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...