Gå til innhold

ADSL Mini og Xbox Live!

Xecuter

Anbefalte innlegg

Vi har endelig fått bredbånd hjemme :w00t: og jeg skal snart kjøpe x360 prem. med Live! Noen som har det på Telenors minste linje? Linjen er på 700/160.

Til nå har jeg spilt på Xbox på XBConnect og sliter av og til med ping. En ping på over 200ms får spill til å lagge litt, ikke mye. Mens andre ganger har jeg en ping på 80ms. Hva er det som bestemmer dette? Linja?

Vil jeg få slike pingproblemer på Live!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har endelig fått bredbånd hjemme :w00t: og jeg skal snart kjøpe x360 prem. med Live! Noen som har det på Telenors minste linje? Linjen er på 700/160.

Til nå har jeg spilt på Xbox på XBConnect og sliter av og til med ping. En ping på over 200ms får spill til å lagge litt, ikke mye. Mens andre ganger har jeg en ping på 80ms. Hva er det som bestemmer dette? Linja?

Vil jeg få slike pingproblemer på Live!?

5463474[/snapback]

Sannsynligvis ikke, Har selv Bluecom 768/128, eller hadde vertfall før og det gikk fint... En kamerat av meg kjørte live på en 56k modem oppkobling med litt lagg... Så er det fin linjekvalitet går det sikkert fint:P

Lenke til kommentar
Sannsynligvis ikke, Har selv Bluecom 768/128, eller hadde vertfall før og det gikk fint... En kamerat av meg kjørte live på en 56k modem oppkobling med litt lagg... Så er det fin linjekvalitet går det sikkert fint:P

5463506[/snapback]

haha det gjorde jeg også på XBConnect. Kobla til med modem. Pingen var på 800-1000 og MANGE var irriterte lol.

Lenke til kommentar

Slike linjer blir ofte referert til som "folkelinja" De fleste norske hjem har denne og den holder for den bruken som skal til. Det går helt greit å spille onlinespill med slike linjer men det kan oppstå enkelte "problemer" som:

- Lag

- slowdown

- hakking

osv.

Et online spill på konsoll krever at du har ca. 300 Kbps i upload for å kunne spille lagfritt og ikke skape noe problemer for andre. Har alle over dette så går spillet glatt og ikke noe skjer. Kommer det inn 1 person med under dette kan det oppstå små problemer men ikke så store.

Selv kjører jeg en 4000/2000 linje men det er fordi jeg ville ha mulighet til å "hoste" servere på online spill som:

- Medal of honor: Allied Assault (PC)

- Socom US Navy Seals 2(Ps2)

- PDZ(Xbox 360)

- Battlefield 2(Ps2)

- Dead or Alive 4 (Xbox 360)

Jo bedre upload hastighet "hosten" har jo flere kan det være med "folkelinja".....Men ikke bli redd pga at du har en slik en linje! Skaper som regel ikke mye lag, men spiller du gjennom en router kan det være veldig irriterende å spille mot dere :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...