stoolman Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Har bestilt meg nytt HK i dag, og bestilte samtidig en 512mb brikke pc 2700 ram. Støtter dette HKèt dette, eller har jeg driti på draget? Hvis dette kortet uoffisielt støtter denne type ram, kan noen være så snill å fortelle meg hvilke BIOS instillinger dette krever.....? Lurer også på om men ved å kjøre 2x80gb seagate disker i raid, blir sittende med en C: på 160 gb, eller om det finnes partisjoneringsmuligheter slik at jeg kan ha en liten part. til OS, samt to part. i tillegg. Setter pris på om noen kan belyse dette for meg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Send kortet tilbake. P4B533-V med i845G støtter PC2700 RAM....ikke ditt. Sorry :sad: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 når det gjelder diskene kan du dele dem opp i så mange du vill, jeg har 2* 120 disker som jeg har delt i 5 med forskjellig størrelse på Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Eh, du mener at kortet ikke støtter PC2700? Det er jo bare og slenge inn en slik brikke! Det er ikke noe forskjell på arkitekturen fra PC2100 til PC3200. De er KUN spesifisert for høyere klokkefrekvens... For og benytte deg av PC2700 kan du stille MEM clock til 166MHZ, og FSB til 133MHZ vis du IKKE skal overklokke. Skal du overklokke så sett FSB til 166MHZ og 1:1 FSB/MEM ratio. Det er masse dumme folk på dette feltet her. Syns det er på tide at dere får det inn i huet! Og hvertfall IKKE svare på spørsmålet når du ikke kan noe om det. PS: Selv har jeg kjørt PC3200 minne på kortet. Klarte 200MHZ FSB og 185MHZ MEM :razz:. Forresten *doafuckinggooglesearch*: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ja jeg vet om det, men det gjorde kanskje ikke han som spør? Han lurte sikkert på om han kunne kjøre minnet på DDR333...ikke om brikka passet i RAM slotten... :smile: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 spørs vem som er dummest her han spurte om kortet stottet den brikken ikke om den passet,ver ikke så snar til å rakke ned på folk for i dette tilfellet er det du som har feil selv om brikken kan brukes sammen med kortet støttes ikke hastigheten på den. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Takk for svarene... Jeg vet at brikken vil passe i slotten fysisk, men var usikker på om det var mulig å stille opp klokkefrekvensen til minnet. Det var godt å høre at dette ikke var noe problem. Hvilke innstillinger skal jeg bruke for å klokke denne CPUèn til eksempelvis 2,8 ghz. Har vært inne på Overklokking.no, men der fikk jeg ikke noe klarhet i noe annet enn at jeg burke sørge for rikelig kjøling. Er det rett og slett bare FSB x multiplier...? Kan noen belyse dette for meg? Forresten vil jeg takke snekker`n for svarene her på forumet. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Har aldri nevnt noe om den passer eller ikke byggern, men til det andre spørsmålet ditt stoolman må jeg nok vite litt mer om CPUn din. HKet ditt har AGP/PCI lock så da er den bekymringen borte. Kjøling er viktig, men boxed tingen funker overraskende bra faktisk. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Takk for alle svarene! Siden det er samme arkitektur på alle brikkene fra pc 2100 til pc 3200, så kliner jeg likegodt til og kjøper meg en Corsair pc 3200 cas2 512 mb. Etter hva jeg forstår kan denne brikken brukes, selv om jeg ikke vil være i stand til å utnytte det fulle ytelsespotensialet. Ser på dette som en fremtidsrettet investering. Forresten: CPUèn min er en 2,4ghz 533 Nortwood. På den står det noe sånt som Pentium 4, SL6EU-Malay L222a745-1860 Har forstått det slik at dette kan fortelle de som har greie på det hvilken stepping prosessoren har,uten at jeg på noen måte kan skryte på meg denne kunnskapen. Men jeg setter enormt stor pris på den hjelpen jeg kan få, og den hjelpen jeg allerede har fått. Tusen takk!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå