Gå til innhold

Cover og artist mangler i XP Media Center

bra

Anbefalte innlegg

Jeg har XP Media Center PC. I "Musikk" folderen vises alle album først. Mange av dem vises med "Ukjent" artist, men når jeg trykker på selve albumet og får se sangene kan det likevel være at artisten kommer opp og da tydeligvis er kjent.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få systemet til å kjenne igjen de artistene som tydeligvis er gjenkjennbare på noen nivåer og andre ikke?

Når det kommer til fremvisning av coverbilder er det kanskje en liten fjerdedel som vises. Av og til dukker det opp et nytt cover, men det går flere timer mellom hver gang. Når et nytt cover dukker opp kan det godt være av en artist som var "ukjent" frem til coveret ble funnet på nettet.

Er det noen som vet hvor på nettet Media Center leter etter bildene og om det er mulig å speede opp dette søket og eventuelt gå manuelt inn å finne coverbilder der det ikke finnes automatisk?

Jeg har prøvd å gå manuelt inn og oppdatere navnet på artisten uten at dette har speedet opp søket etter coveret. Jeg har også prøvd å stave atrtistnavnet feil og covert har likevel blitt funnet men artistnavnet blir da ikke oppdatert til riktig stavemåte men beholder det jeg selv satte det til. Feilstavingen min er så gal (Dombo Biwa istedefor David Bowie) at det ikke kan være tilfeldig at den likevel finner coveret.

Har det noen som helst betydning hva det står i Album og Artistfeltet for søket etter coverbilder eller ligger det data i mp3 filene som er linket til coverbildene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cool!

Hvis du har en MP3 samling med dårlig ID3 tagger har jeg to geniale programmer til deg:

MusicBrainz tagger (leter opp informasjon for en og en låt)

MusicBrainz Picard (skal gjøre det samme som den over, men jeg synes ikke den er like bra, men den gjør en ting til. Den organiserer enkelt låter i album. Slik at de blir samlet i en mappe.)

Så jeg bruker først tagger og så Picard...da blir alt perfekt.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...