tdzark Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei fikk endelig mitt ny ASRock Dual i dag m/ AMD X2 3800+ og enkelt 1Gb 3200 DDR ram. Har MIST 500w CPU (den første versjonen). Mobo ser ut til å være helt dødt, får ingen reaksjon i det hele tatt. -Har strippet ned til bare Gfx, cpu og ram -Sjekket alle jumpers -Prøvd både reset og power alle veier (har løse reset, power, led osv. ledninger til kabinettet) -Tatt ut og satt inn igjen cpu, ram og gfx (gainward 6800 le) -Det ER strøm i MIST'en -GFX og MIST funka bra på forrige mobo Er det noen som har flere tips til hva som kan gjøres for å få liv? Eller er det simpleten DOA? I så fall håper jeg SHG har bra support... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du har ikke gjort det viktigste: Ta ut og inn HK staljin Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Ledningen fra powerknappen på kabinett til hovedkortet er oftest tre-pols, mens hovedkortets inngang er to-pols. Har du skjekket dette? Du kan lett skjekke dette ved å nappe ut alle led, reset, power (osv) ledningene fra hovedkortet og deretter (mens strømmen er på) bare raskt stikke en helt vanlig jumper-pinne der power-ledningen skal inn til hovedkortet. Endret 19. januar 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Dappy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei. Hadde litt problemer med mitt asrock DSATAII Fikk heller ikke liv i maskina når jeg hadde montert dette hk. Et lite tips er og se om det er ledninger til alle pinsa i atx kontakten. Mitt hk startet ikke med antec power fordi at det mangler en ledning på enkelte ATX 2.0 power. i 20 pins kontakten. Byttet til et northq power som ikke var spesifisert for ATX 2.0 men bare ATx 12v. og da funket det fint. Bare som et lite tips. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 har problemer med antec psu og asrock s939 sli32. blir det det samme med dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ledningen fra powerknappen på kabinett til hovedkortet er oftest tre-pols, mens hovedkortets inngang er to-pols. Har du skjekket dette? Du kan lett skjekke dette ved å nappe ut alle led, reset, power (osv) ledningene fra hovedkortet og deretter (mens strømmen er på) bare raskt stikke en helt vanlig jumper-pinne der power-ledningen skal inn til hovedkortet. 5463533[/snapback] Ledningen til "power-sw" er vel altid 2-pols/2-pinner. ? "Power-LED" derimot kan være av type 2 eller 3 "pols"(egentlig pinner).. hvor kun 2 er i bruk... og har ingen annen funksjon enn å få en LED til å lyse. Utifra forslagene her.. f.eks. "ta ut/inn hk" tror jeg det også kan lønne seg å snurre seg 4 ganger rundt og si "AMD" baklengs 3 ganger... Bortsett fra det er tipsene om PSU/strøm*kontakter* noe å sjekke ut en gang til. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Utifra forslagene her.. f.eks. "ta ut/inn hk" tror jeg det også kan lønne seg å snurre seg 4 ganger rundt og si "AMD" baklengs 3 ganger... Hva mener du med det? Det er jo det aller viktigeste.. har hjulpet meg mange ganger.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ledningen til "power-sw" er vel altid 2-pols/2-pinner. ? "Power-LED" derimot kan være av type 2 eller 3 "pols"(egentlig pinner).. hvor kun 2 er i bruk... og har ingen annen funksjon enn å få en LED til å lyse. Utifra forslagene her.. f.eks. "ta ut/inn hk" tror jeg det også kan lønne seg å snurre seg 4 ganger rundt og si "AMD" baklengs 3 ganger... Jo da, det er riktig god tips, ta HK ut av kabinett og sett den inn igjen. Hos meg var det faktisk dårlig montering som var problemet slik at jeg ikke fikk noe i liv i PC-en. Enten er det min kabinett eller HK som ikke er 100% etter spesifikasjoner. staljin Lenke til kommentar
Juke Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg antar du har montert hovedkortet riktig, dvs med "spacere" montert på riktiger steder slik at hovedkortet ikke er montert med alle loddepunktene direkte inntil metallplaten i kabinettet eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ledningen til "power-sw" er vel altid 2-pols/2-pinner. ? "Power-LED" derimot kan være av type 2 eller 3 "pols"(egentlig pinner).. hvor kun 2 er i bruk... og har ingen annen funksjon enn å få en LED til å lyse. Utifra forslagene her.. f.eks. "ta ut/inn hk" tror jeg det også kan lønne seg å snurre seg 4 ganger rundt og si "AMD" baklengs 3 ganger... Jo da, det er riktig god tips, ta HK ut av kabinett og sett den inn igjen. Hos meg var det faktisk dårlig montering som var problemet slik at jeg ikke fikk noe i liv i PC-en. Enten er det min kabinett eller HK som ikke er 100% etter spesifikasjoner. staljin 5845171[/snapback] Jeg husker det/de innleggene dine ja, men da er det ett bedre tips å teste med HK *utmontert"..før man "bare prøver å ta inn/ut".. for det er faktisk ikke noe fornuftig problemløsning.. Dersom man kan anta at det er noe feil mht. spacere/skrure bør man først "kjøre umontert"... og så evt. montere hk tilbake i "kassa" og dobbeltsjekke spacere/skruer.. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg antar du har montert hovedkortet riktig, dvs med "spacere" montert på riktiger steder slik at hovedkortet ikke er montert med alle loddepunktene direkte inntil metallplaten i kabinettet eller noe sånt? 5845225[/snapback] En gang for lenge siden skulle jeg bytte HK i en Pentium 1 maskin. Fikk aldri start uansett hva jeg prøvde. Løsnet HK og fant en liten skrue mellom HK og chassi. Bare flaks att noe ikke ble ødelagt Lenke til kommentar
staljin Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg husker det/de innleggene dine ja, men da er det ett bedre tips å teste med HK *utmontert"..før man "bare prøver å ta inn/ut".. for det er faktisk ikke noe fornuftig problemløsning..Dersom man kan anta at det er noe feil mht. spacere/skrure bør man først "kjøre umontert"... og så evt. montere hk tilbake i "kassa" og dobbeltsjekke spacere/skruer.. 5845258[/snapback] Sant nok, det er nok bedre tips som går ut på det samme. staljin Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 har prøvd å starte maskinen med hovedkort ute av kabinettet. med samme resultat. kunne tenkt meg å høre fra han som hadde problemer med antec psu og asrock, siden det er den kombinasjonen jeg har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Utifra jeg kan se ved å søke litt på Google.. er det ett "kjent" problem med Asrock dual SATA og Antec PSU's... Hvem som har "skylden" (Asrock..eller Antec) er for deg.. og andre i tilsvarende situasjon litt uinteressant.. For å sjekke dette ut.. dersom du har muliget.. prøv med en annen PSU.. gjerne en "generisk" sak (til og med en Q-Tec)... Lenke til kommentar
tdzark Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 By the way så ble problemet løst ved å ta ut batteriet på hovedkortet og kortslutte to loddepunkter, en fremgangsmåte som imponerende nok var beskrevet i papirene som følgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå