Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel i vegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror svaret på begge er ja.  Regner med at du skal koble mellom PC og router eller adsl modem.

5463402[/snapback]

Stemmer det!..

Skal ha kabel fra splitter --->vegg--->ut fra vegg--->adsl modem---> ++++

5463487[/snapback]

Hvis du først skal gjøre det skikkelig, legg opp bokser på veggene også.

Lenke til kommentar
Tror svaret på begge er ja.  Regner med at du skal koble mellom PC og router eller adsl modem.

5463402[/snapback]

Stemmer det!..

Skal ha kabel fra splitter --->vegg--->ut fra vegg--->adsl modem---> ++++

5463487[/snapback]

Hvis du først skal gjøre det skikkelig, legg opp bokser på veggene også.

5463504[/snapback]

Jess da.. det har allerede blitt gjort det.. der ligger allerede en vanlig telefonkabel der som må rivast vekk

Lenke til kommentar
Men fra splitteren til adsl modem/router trengs det da bare ett par så om det allerede ligger en "vanlig" kabel der så skjønner jeg ikke vitsen med å bytte denne til en tpkabel .

5463719[/snapback]

Dette kan jeg teste når jeg kommer hjem... dette kan jeg ikke svare på da jeg ikke er sikker på dette enda.

Lenke til kommentar
Om det ligger en vanlig telefonkabel der så kan du jo bruke den, trenger ikke mer et trådpar fra splitter og inn til adsl modemet, forutsatt at kabelen ikke har brudd da.

5464100[/snapback]

Da har jeg fått testet dette... hadde en fart på hele 400 kb...... skal ha 2500.. tror at jeg må oppgradere denne kabelen med et par.. men det ligger jo klart, bare å plugge inn i kontakta men jeg vet ikke hvor dette skal være, må vel være i rett rekke følge....

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Om det ligger en vanlig telefonkabel der så kan du jo bruke den, trenger ikke mer et trådpar fra splitter og inn til adsl modemet, forutsatt at kabelen ikke har brudd da.

5464100[/snapback]

Da har jeg fått testet dette... hadde en fart på hele 400 kb...... skal ha 2500.. tror at jeg må oppgradere denne kabelen med et par.. men det ligger jo klart, bare å plugge inn i kontakta men jeg vet ikke hvor dette skal være, må vel være i rett rekke følge....

Noen som vet??

5466452[/snapback]

Glemte vel kanskje en vesentilg ting.. jeg har en isdn box.. men jeg bruker ikke isdn telefon..

Når jeg plugger fra isdn boxen inn i kontakta i veggen tar igjen signalet inn på splitteren, inn på modemet. inn i pcen har jeg plutselig bare 900 kbit.. i stede for 2500.... hmmm

Lenke til kommentar

5464100[/snapback]

Noen som vet??

5466452[/snapback]

Glemte vel kanskje en vesentilg ting.. jeg har en isdn box.. men jeg bruker ikke isdn telefon..

Når jeg plugger fra isdn boxen inn i kontakta i veggen tar igjen signalet inn på splitteren, inn på modemet. inn i pcen har jeg plutselig bare 900 kbit.. i stede for 2500.... hmmm

5470521[/snapback]

Hvis du ikke bruker NT1 boksen (isdn boksen) så plukk den ned og koblet trådparet som kommer inn på den (et par 2 ledere) på tlf kabel. Så teminere tlf kabel m en rj 45 plugg med lederene mitt i pluggen. og så koble til tlf på line på splitter.

Er gjort på under 30 minutter.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...