Gå til innhold

Grafikk-kort med GOD TV-out til bruk i HTPC?

albe

Anbefalte innlegg

Jeg bygger en HTPC, og bygger denne rundt et ASUS A8N-VM CSM Socket 939 Hovedkort.

Jeg hadde planlagt å bruke integrert video og lyd, siden dette skal være bra nok på dette hovedkortet.

Jeg måtte kjøpe en ekstra TVout-brakett for å få tilgang til s-video signal-inngangen på TV'en, men er skikkelig misfornøyd med bildekvaliteten på denne løsningen. Fargene er blasse og grumsete.

Den beste løsningen hadde nok vært å investere i en skikkelig flatskjerm med DVI-inngang, men jeg tror nok at den gamle SONY-tv'en får leve i et par år til.

Derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe et separat grafikk-kort for å få god kvalitet.

Men hva skal jeg velge?

Mine kriterier:

- PCIe

- Passiv kjøling for null støy

- MEGET god kvalitet på tv-out (s-video)

- Må støtte directX9 i hardware

- Billig (har brukt nok penger på denne boksen allerede)

ATI eller nVidia spiller egentlig ingen rolle. Men den må være stabilt for bruk i en multimedia-pc. Denne PC'en skal ikke brukes til spilling, så 3D-ytelse spiller ingen rolle. Software som jeg planlegger å kjøre er Windows XPsp2 og MediaPortal.

EDIT: Gjorde tittel klarere

Endret av albe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått justert på farger, så de er ikke et stort problem lenger. Men jeg syntes fortsatt at jeg får et veldig grumsete bilde.

Takk for linkene. det var nyttig.

Vet du om tv-out er like bra på alle 6600-kort, eller om asus har spesielt god kvalitet på utgangen?

Jeg lurer på et passivt kjølt XFX, som hadde passet meg godt, men har ikke funnet noen test av dem hvor s-video er testet spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...