mofopop Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Routeren låser seg til stadighet, og da må jeg inn i routermenyen og restarte den for at jeg skal få internett opp og gå igjen. Når dette har skjedd noen ganger så må jeg dra ut strømmen og sette den i igjen for å få den igang igjen. Routeren er satt opp trådløst, og forbindelsen varierer fra middels til god. Routeren ble bedre etter at jeg installerte den siste firmwaren, men det samme problemet er der fremdeles, bare ikke like ofte. Fikk den også litt mere stabil etter at jeg slo av hokuspokus innstillinger som extended range og advanced 108mb features. Forsøkte også med å bytte kanal men merket ikke noen forskjell med dette. Har også forsøkt å slå av brannmursinnstillingene, men den ble ikke noe bedre av det heller. Jeg var også og byttet routeren med en ny, byttet hele pakken, men har akkurat samme problemet med denne. Det merkelige er at med vanlig internettsurfing så er den stort sett stabil, det samme om jeg laster på en enkeltfil på full hastighet (2mb) eller mindre. Det er når jeg kjører p2p programmer som bittorrent, emule, kazaa at problemet oppstår, har passet på å port forwarde portene til p2p klientene. Kan det ha noe med at routeren ikke takler å ha så mange porter åpne? Synes da det er merkelig at den ikke er satt til å ha en sperre på et visst antall porter, istedenfor at den skal låse seg. Fins det evnt. en 3. parts firmware til denne routeren som kan løse problemet? Kjenner også andre som har dlink og 3com, heller ikke disse fungerer helt som de skal. Holder routere i 1000-2000 kronersklassen rett og slett ikke mål, eller må jeg enda høyere opp i pris for å få noe som er stabilt? Eller er teknologien på dette området rett og slett for dårlig enda? Blir svært glad for gode svar på mine spørsmål, før sinnet og frustrasjonen tar overhånd og routeren flyr ut gjennom vinduet Endret 19. januar 2006 av mofopop Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Fortell hva slags ruter du har problem med. Ta også med navnet på nettverkskortet. Der så jeg det Netgear WGT624. Øya er det første en blir blind på. Kan ikke sette fingeren noe sted og si at her er problemet, men har du muligheten til kablet nettverk en periode så prøv det. Du vil da kunne fastslå litt bedre hvor problemet er. Kan også være verdt å kikke på hva MTU verdien er satt til. Boost funksjonene hjelper ikke så mye mot internett, men er mer nyttig i et lokalt nettverk. Endret 19. januar 2006 av Targa_PC Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg har forsøkt med en MTU size på 1500 som den sto på som standard. Har også kjørt den i en periode med MTU size 1492, står i veiledningen at pppoe som oftest kjøres med denne verdien. Jeg har Telenor. ADSL modemet er av typen speedtouch 510i, denne er satt til bridged. Har også forsøkt med å la adslmodemet styre pålogginga, men fikk fremdeles samme problemet. Jeg har dessverre ingen mulighet til å kjøre routeren kablet, ikke foreløpig iallefall. Har du kjennskap/erfaringer til noen routere som fungerer utmerket trådløst? Nettverkskortet er av samme merke, Netgear 108 Mbps Wireless Adapter WG311T. Men jeg mistenker ikke dette da jeg har akkurat det samme problemet med laptopen min, som har et innebygget trådløst nettverkskort fra intel. Endret 19. januar 2006 av mofopop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå