Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST*Windows XP vil ikke boote!


Anbefalte innlegg

Hei, i morgens skulle jeg starte pcen. Da PC'en kom til windows loading med den blåe streken som går langs skjemen, blir pcen helt svart pcen jobber ikke lenger. Men jeg kommer meg til safe mode. Når jeg er inne i safe mode har jeg prøvd systemrestore men til ingen hjelp. Skal på skolen nå, håper dere kan hjelpe meg nå :blush::blush:

Endret av [FH]Homer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste hadde vært å prøve med en annen Harddisk for å se om det er windows installasjonen som er korrupt eller om HD er på vei til himmelen....

 

Hvis du har windows xp cd så kan du prøve å reparere windows. Putt inn cd'en og start opp fra den. Du vil få valg om å reparere windows...du får det opp to ganger....ikke ta det første.

 

jeg ville også ha tatt virus og spyware scan.

 

sjekk varmen i bios....

 

trykk start - velg kjør - skriv inn: msconfig - trykk ok

 

Da får du opp systemkonfigurasjon. Velg oppstart. Fjern alt, trenger ikke å ha noe på oppstarten der. Så gå inn på tjenester og lenger ned på vinduet finner du "Skjul alle mirosoft-tjenester". Huk av den og da får du opp ei liste over tjenester som du kan stoppe, stopp alle.

 

ikke sikkert alt jeg skrev her hjelper deg....men men.... LYKKE TIL BRO!

 

by the way...hvis ingenting av d her hjelper..prøv å fjerne drivere til skjermkort og start opp på vanlig måte og så legg inn driveren...eller prøv med andre komponenter...bytt skjermkort osv.

Lenke til kommentar

Problemet er at den pc som ikke kan boote, bruker en SATA disk. Alle mine gamle HDD bruker IDE. :(:(

 

Skal prøve å komme meg på sikker modus og flytte alle mine filer på en anne partisjon, og installere windows på nytt. :(:(

 

Andre gang på en måned jeg må installere Windows på nytt, forige gang var det en virus men nå vet jeg ikke hva som feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...