Gå til innhold

Har jeg presset 3200+ langt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en P4 2.4 som jeg kjører jeg kan kjøre på 2.8 eller 2.0 uten at tempen forandrer seg noe merkverdig. Eneste er når jeg har den på 2.6-2.8 så får jeg uber lagg av og til når jeg spiller. Dette skjer bare en gang og er pga Intel har temp sperre og klokker seg ned når temp blir for høy da.

Men, jeg satte CPUen fra 2.6 til 2.0 en dag jeg gikk på skolen uten av temp ble noe bedre av den grunn.

Lenke til kommentar
24-25 grader er helt feil med mindre du har minusgrader på rommet ditt. realiteten med normal romtemp er ca 40-50 grader......

5463890[/snapback]

Er det det? Alle venna mine har jo rundt den samma tempen da, og de har 25 grader i rommet sitt... Så trur du tar litt feil der ;)

Lenke til kommentar
24-25 grader er helt feil med mindre du har minusgrader på rommet ditt. realiteten med normal romtemp er ca 40-50 grader......

5463890[/snapback]

Er det det? Alle venna mine har jo rundt den samma tempen da, og de har 25 grader i rommet sitt... Så trur du tar litt feil der ;)

5464092[/snapback]

Jeg biter ikke uten videre på den der gitt. At kjernen skal holde samme temp som romtemperatur, og i tillegg med stock kjøler og overklokket kjerne :!: . Hvis software/bios viser den tempen, så tør jeg å påstå at den er rimelig feil. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke stock kjøler, tror jeg :hmm:

Det er (var iallefall) en maskin min mor fikk fra jobben. Tror ikke det var stock kjøler, men det var ikke noe monster av en kjøler. Kun 40-60mm vifte elr.no. Jeg er enig at det er lavt. Men jeg har brukt 4-5 programmer og sett i bios og alle sa det samme. :D

Jeg tror det stemte. Jeg satt med lukka kabinett og. Nå er det åpen, vet ikke helt hvorfor. Jeg hadde og lavere temp i rommet på den tiden.

Lenke til kommentar
Det er ikke stock kjøler, tror jeg  :hmm:

Det er (var iallefall) en maskin min mor fikk fra jobben. Tror ikke det var stock kjøler, men det var ikke noe monster av en kjøler. Kun 40-60mm vifte elr.no. Jeg er enig at det er lavt. Men jeg har brukt 4-5 programmer og sett i bios og alle sa det samme.  :D

Jeg tror det stemte. Jeg satt med lukka kabinett og. Nå er det åpen, vet ikke helt hvorfor. Jeg hadde og lavere temp i rommet på den tiden.

5468481[/snapback]

Må nok rette deg her, Selv om alle programm viser de samme, har det ingenting og si. Bios og alle programmer som leser temperatur leser fra sensorer i hk/gpu/hdd. Så alle programmer leser fra samme plass, og de er mange tilfeller hvor det er helt forskjellig temperatur fra bios til ekte temperatur måler.

My few sent's-haakie.

Lenke til kommentar

da jeg hadde en 2500barton som jeg kjørte på 2.2ghz med thermaltake volcano 11 vfte var den laveste tempen jeg opnådde på lan om vinderen da vi satte opp vinduet og vifta på full guffe. da kom jeg ned på 26 grader. og da var det iskaldt i pcn...... så 25 grader med 60mm vifte, lukket kabinett og vanlig romtemp (20+). er det desverre umulig at din cpu holder tilnærmet samme temp.

men uansett. om din MP er låst tror jeg ikke du vil klare å presse den noe veldig mye lengre med mindre du har ram som er villig til å få langt på fsb. men bare fortsett å tyne fsb til du merker ustabiliteter. så kan du regulere med volt osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...