Gå til innhold

Noen her som vet om stungun er lov i norge?

larseer83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La la la... Jeg har en tazer, kjøpt i Thailand.. :whistle:

5463497[/snapback]

Den kopidriten som alle gateselgarane prakkar på deg? Føler meg faen meg ikkje trygg når eg høyrer lyden av ein stungun bak meg.

5465292[/snapback]

Neh, kjøpt i butikk.. ganske skikkelig sak, har ikke tørt å prøve den :p:whistle:

Lenke til kommentar
Trur det skal svi godt... en sånn jævel skulle visst sparke fra med 775,000 volt... tenker meg det kjennes.... hehe    :dribble:

Men så er det heller ikkje volt som skadar oss, det er ampere.

5465300[/snapback]

Hehe... vold skader oss vell... ampere er jo dødlig!!

Lenke til kommentar

Jeg har den villeste spretterten, kjøpte den i England da jeg var 15. Den skyter stålkuler med en slik kraft at treffer man en stein, får man sånn "rikosjettlyd". Ligner litt på den det er postet bilde av tidligere, bare at min har armstøtte og siktekorn :p Vet at Navy Seals bruker lignende spretterter som lydløse drapsvåpen. Det vittige er at alle de andre jeg var på tur med, hadde fakeleg så de kunne kjøpe softgun. Det tullete leketøyet må man nemlig være 17 for å kjøpe i England, mens mitt drapsvåpen av en sprettert fikk jeg kjøpe uten spørsmål... Link til produsent, jeg har "Cobra". Gikk noen ruter hos naboen også, selv om det ikke var meningen. Kulene rikosjetterte jo i hytt og pine...

EDIT: retta på linken, den var helt feil... :blush:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Trur det skal svi godt... en sånn jævel skulle visst sparke fra med 775,000 volt... tenker meg det kjennes.... hehe    :dribble:

5465300[/snapback]

Vel, ja. Men når det er så mange Volt merker du det godt. Men den er ikke så farlig som stikkontakten.

5468671[/snapback]

Å hvorfor er den ikke like farlig som stikkontakten? Jo pga. amperen!

Lenke til kommentar

5465300[/snapback]

Vel, ja. Men når det er så mange Volt merker du det godt. Men den er ikke så farlig som stikkontakten.

5468671[/snapback]

5468771[/snapback]

det er effekten som er skadelig!

man må ha både spenning og ampere for å skade!

man kan fint ta på et 9 volts bateri som kan levere 10000 ampere uten å dø

og man kan fint ta på 10`000 volt uten å dø (ikke at det er å anbefale akuratt da) så lenge det ikke går for mye ampere

EDIT: vi er litt offtopic nå... tror det er en tråd om dette her en plass

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

5465300[/snapback]

5468671[/snapback]

5468771[/snapback]

det er effekten som er skadelig!

man må ha både spenning og ampere for å skade!

man kan fint ta på et 9 volts bateri som kan levere 10000 ampere uten å dø

og man kan fint ta på 10`000 volt uten å dø (ikke at det er å anbefale akuratt da) så lenge det ikke går for mye ampere

EDIT: vi er litt offtopic nå... tror det er en tråd om dette her en plass

5470836[/snapback]

Nei, hvis du har et batteri med en kortsluttningstrøm på 10.000 ampere og får det gjennom hjertet er du død. Spenning er ikke farlig Strøm er, sånn er det. Slike tazers har ofte noen få, få milliamper, gjør grisevondt, men det er ikke farlig, med mindre du har svakt hjerte, pacemaker eller lignende.

Hvis du mener teorien din om at et batteri med lav spenning og høy amper ikke er farlig kan du jo gå til et bilbatteri ta en hånd på hver pol. Det er mye farligere en stikkontakten akkurat fordi kortsluttningstrømmen er veldig stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...