Gå til innhold

Noen her som vet om stungun er lov i norge?

larseer83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

våpenforskriften

Kap. 1. Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1

§ 1-1. Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter.

url=http://lovdata.no/for/sf/jd/td-19630125-9722-002.html

håper dette svarer på spm.

Lenke til kommentar
våpenforskriften

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter.

Er ikke det lov å kjøpe/inneha boksehansker? For etter mitt skjønn er boksehansker noe man slåss med, ergo slåsshansker.. :hmm:

Lenke til kommentar
våpenforskriften

Er ikke det lov å kjøpe/inneha boksehansker? For etter mitt skjønn er boksehansker noe man slåss med, ergo slåsshansker.. :hmm:

5463381[/snapback]

Nei, en slåsshanske er noe litt annerledes. Ettersom boksehansker går under

kategorien sportsutstyr.

;)

EDIT: Leif

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Selv synes jeg Justis- og politidepartementet sitt eget ord nunchacu er fryktelig søtt, karatepinner.

5463537[/snapback]

Åh, er det det de mente. Jeg stussa på den. :)

Jeg lurer fortsatt på hva stiletter er. Jeg forbinder det kun med stilettheler... må google.

Lenke til kommentar
Men hva med sverd da? Går de under noen slik lov?

5463666[/snapback]

Nei, sverd og kniver går ikke under slik lov. Det vet jeg.. men sånn batanga kniv er ikke lov. Det selges jo sånne Fantasy sverd og ringenes herre replicas etc etc lovlig stortsett overalt. Samuraisverd er jo populært for samlere...

Lenke til kommentar
Husker jeg blei overfallt av 2 stykker med stungun... ikke sånn super sterk som amerikanske politi bruker, men den var sterk nok... han satte den i ryggen på meg, og jeg gikk rett i bakken...fy fasan så vondt det var :(

5463831[/snapback]

Hehe... ja har sinnsykt lyst til å kjøpe et par ifra USA. Fant en side der de var SINNSYKT billig ;) kan ta inn 4 stk før jeg må betale toll... spørs om jeg tør da :whistle:

Trur det skal svi godt... en sånn jævel skulle visst sparke fra med 775,000 volt... tenker meg det kjennes.... hehe :dribble:

Hehe.... ta en titt på denne.. http://www.safetygearhq.com/movies/SM-775.MOV

(krever at du har quicktime player) å for guds skyld.. ha på lyden... :cry:

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

Jeg har karatepinne, blåserør, sprettert, springkniv og slåsshanske. :O

Lenke til kommentar
Synes det er litt snodig at sprettert ikke er lov. Det er jo leketøy!

5465334[/snapback]

Er ikke akkurat snakk om noe du kjøper på lekebutikken. Tenk hvor mye skade en med litt kraft i kan forårsake.

Når det gjelder sverd så er jo dette ganske forskjellig fra de knivene som er ulovlig. Dette er kniver som er lette å skjule og man gjerne kan gå med. Er ikke like hendig å gå rundt med en katana på gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...