Gå til innhold

Fæl SMART-melding ved bootup (Update! Les pls)

Bytex

Anbefalte innlegg

Jeg ser hva dere skriver...skal prøve Everest-testen også, men først må jeg orke å formattere og installere den nye disken. Se om SMART leser av like mye feil da også, SÅ kan jeg returnere driten isåfall. Det sto i dokumentasjonen til HDD Health at det kunne skyldes IDE-kabel også faktisk. Har spilt WOW i hele dag istedet for å fixa på PC'n :)'

EDIT: Everest viser mere data. Spin-up Time har "Advarsel: Kritiske tap av data kan forekomme"

Dette kan nok stemme, fordi det er jo i bootup at den henger seg opp. Spesiellt når PC'n slås på, da dukker ikke disken opp i POST i det hele tatt før jeg rebooter.

Skal sjekke med den helt nye disken i også før jeg trekker konklusjoner. Men takk.

post-11520-1137957422_thumb.jpg

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig nok forsvant hele problemet når jeg tok ut Slave-disken og satte i den nye for å formattere den. Selv om det faktisk var MASTER-disken SMART rapporterte feil på!

Så egentlig skjønner jeg ingenting. Nå viser begge diskene helt normale stats i Everest, og problemet med bootinga er også bortevekk. Kan ha vært noe med kabelen også, siden jeg har unplugga kabelen helt og satt den inn igjen når jeg tok ut slave-disken.

Mangler såklart 160GB med data som lå på den andre disken, så den må inn igjen for backup-kopiering ja!

Så da var vel den defekt på et vis da. Men da kan jeg ikke skjønne hvorfor feilen var rapportert på master-disken istedet for, den oppfører seg helt normalt nå.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...