Bytex Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Jeg ser hva dere skriver...skal prøve Everest-testen også, men først må jeg orke å formattere og installere den nye disken. Se om SMART leser av like mye feil da også, SÅ kan jeg returnere driten isåfall. Det sto i dokumentasjonen til HDD Health at det kunne skyldes IDE-kabel også faktisk. Har spilt WOW i hele dag istedet for å fixa på PC'n ' EDIT: Everest viser mere data. Spin-up Time har "Advarsel: Kritiske tap av data kan forekomme" Dette kan nok stemme, fordi det er jo i bootup at den henger seg opp. Spesiellt når PC'n slås på, da dukker ikke disken opp i POST i det hele tatt før jeg rebooter. Skal sjekke med den helt nye disken i også før jeg trekker konklusjoner. Men takk. Endret 22. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Får du den samme feilen på begge diskene? -KJ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Merkelig nok forsvant hele problemet når jeg tok ut Slave-disken og satte i den nye for å formattere den. Selv om det faktisk var MASTER-disken SMART rapporterte feil på! Så egentlig skjønner jeg ingenting. Nå viser begge diskene helt normale stats i Everest, og problemet med bootinga er også bortevekk. Kan ha vært noe med kabelen også, siden jeg har unplugga kabelen helt og satt den inn igjen når jeg tok ut slave-disken. Mangler såklart 160GB med data som lå på den andre disken, så den må inn igjen for backup-kopiering ja! Så da var vel den defekt på et vis da. Men da kan jeg ikke skjønne hvorfor feilen var rapportert på master-disken istedet for, den oppfører seg helt normalt nå. Endret 23. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå