bjornkn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det finnes også et annet blur filter som fungerer bedre dersom du er ute etter fotografisk uskarphet, med bokeh og høylys - Lens blur. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 1 Shadow/highlight justering. (30, 20 og 30 i de tre øverste feltene)2 Begynte å markere rundt dama og hunden med Magnetic Lasso Tool 3 Gikk over med Lasso Tool for å pynte opp. Shift for å legge til, Alt for å trekke fra. 4 Er fornøyd med markeringen og høyreklikker, velger Select Inverse, trykker Ctrl + J for å kopiere bakgrunnen til ny layer (og Ctrl + J en gang til for å ha en "backup"). 5 Filter: Gaussian Blur 4 på han til høyre, 6 på hu til venstre og 7 på veggen/klokka. Disse verdiene bør økes hvis det skal gjøres på samme bildet i høyere oppløsning. 6 Nå skinner litt over på hovedmotivet grunnet bluringen, så... Marker tomrommet på backup-utklippet med Magic Wand Tool (tolerance 32 og antialias på). Velg layer-et som er bluret og trykk delete og skinnet skulle bli borte. 7 Flatten Image 8 "Brightness/Contrast..." : Contrast +8 9 Save Sånn cirka 5470912[/snapback] Hvordan legger du forskjellige grader av "Blur" på de forskjellige tingene i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvordan legger du forskjellige grader av "Blur" på de forskjellige tingene i bakgrunnen? 5484532[/snapback] Enklest: Marker (med Rectangular Marquee Tool) det område du skal justere. Jeg lagde tre nye layers av den utklippede bakgrunnen med noe overlapping. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Når jeg skal ta "copy layer" eller Ctrl+J, så får jeg ikke lagt til Gaussian Blur på den originale bakgrunnen, bare på kopien! Noen som vet hva dette skyldes? Endret 30. januar 2006 av Thlian Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Filter og effekter virker vanligvis bare på det layeret du har valgt. Tror det er en måte å koble sammen flere layers så effekten blir lik på alle som er valgte. Ellers så kan du jo legge til effektene på ett og ett lag. Siste brukte filter og dets innstillinger ligger øverst på filter listen. "Last Filter" (Ctrl + F). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Når jeg skal ta "copy layer" eller Ctrl+J, så får jeg ikke lagt til Gaussian Blur på den originale bakgrunnen, bare på kopien!Noen som vet hva dette skyldes? Når du opner bilete i PS er dei som oftast eit "Background"-layer, og slike layer kan ein ikkje redigere stort. For å fikse dette, gje nytt namn på layeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå