Thlian Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Er helt helt helt fersk på PS, har CS2 som en trial versjon nå bare for å prøve litt. Men jeg har et fint bilde av ei som kysser en bikkjevovv, men det er for mye rundt dem. Så jeg kunne tenke meg å fjerne det rundt dem og gjøre om bildet til sort/hvitt. Noen som kan hjelpe meg med dette så det blir bra, kan evnt poste bildet hvis det hjelper?! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Blant verktøyene til venstre finner du "crop tool". Bare marker det området du vil beholde og trykk enter. For å gjøre bilde svart-hvitt kan du gå på image - adjustments - desaturate, eller bare ctrl+shift+U. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Hva er egentlig crop? Hvis jeg skal markere området jeg skal beholde, da må jeg blåse det opp veldig for deretter å "skjære" ut bildet?! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Crop er å beskjære bildet. Du trenger ikke å blåse opp noe (med mindre det er et usedvanlig lite bilde), bare marker det området du skal ha. Sannelig fant jeg ikke en tutorial for dette også Her Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 En liten misforståelse her...., sorry! Jeg skal skjøre ut konturene av damen og vovvsen hennes, skal ikke ha med noe som helst av bakgrunnen. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Aah, det ble noe annet, hehe. Det er flere måter å gjøre dette på, men en grei måte er å bruke extract under filter, og så reparere med eraser og history brush. Er det store kontraster kan det hende du klarer det kun med extract, men det er er ytterst sjelden. Du kan også bruke lasso, magic wand, eraser og andre metoder, men det er mer tungvindt, og vanskelig på veldig detaljerte ting. Bare sørg for at du jobber på gjennomsiktig bakgrunn før du setter i gang med det, kopier layeret og jobb på kopien, for eksempel. Trenger du hjelp kan du alltids legge det ut, så kan jeg eller andre med for mye fritid være behjelpelige Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg kan ikke PS, så hvis noen kunne legge en liten "PS for Dummies - Hvordan skjære ut kontur" så hadde det vært flott Skal jeg legge ut bildet blir det i fullformat! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Tutorials er fine av og til Her, her og her har vi noen fine. Burde beskrive ganske bra hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Takker Men jeg finner ikke ut hvordan jeg legger til bakgrunn! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du kan enten dra det du har klipt ut over til et annet bilde, eller legge et annet oppå det du har klipt ut. Så setter du bare riktig rekkefølge på layers, og voila! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei! På denne siden lærer du fort hva du skal gjøre med PS Programvareskolen Se filmene oom og om igjen så lærer du utrolig fort.............. bmp Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Det gikk ikke, jeg skulle bare fylle med en farge. Så jeg markerte området jeg skulle fylle ergo jeg markerte hele skjermen. Trodde jeg da kunne hente fram igjen bildet men da tok jeg feil! Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Noen som vil prøve noe kult her, og fortelle meg hva dere gjorde etterpå? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ødelegger vel bilde når jeg gjør slik ? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Gjorde sånn jeg da: Justerte "Shadow/Highlight" Gjorde bakgrunnen uskarp. Og en liten justering av Contrast til slutt: Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ødelegger vel bilde når jeg gjør slik ? 5470398[/snapback] Ikke bra...., det kunne vært bra hadde det ikke vært for det der turkise greiene Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Gjorde sånn jeg da:Justerte "Shadow/Highlight" Gjorde bakgrunnen uskarp. Og en liten justering av Contrast til slutt: 5470446[/snapback] Vil du forklare litt mer detaljert hva du har gjort her? Så jeg får gjort det med originalfilen! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 1 Shadow/highlight justering. (30, 20 og 30 i de tre øverste feltene) 2 Begynte å markere rundt dama og hunden med Magnetic Lasso Tool 3 Gikk over med Lasso Tool for å pynte opp. Shift for å legge til, Alt for å trekke fra. 4 Er fornøyd med markeringen og høyreklikker, velger Select Inverse, trykker Ctrl + J for å kopiere bakgrunnen til ny layer (og Ctrl + J en gang til for å ha en "backup"). 5 Filter: Gaussian Blur 4 på han til høyre, 6 på hu til venstre og 7 på veggen/klokka. Disse verdiene bør økes hvis det skal gjøres på samme bildet i høyere oppløsning. 6 Nå skinner litt over på hovedmotivet grunnet bluringen, så... Marker tomrommet på backup-utklippet med Magic Wand Tool (tolerance 32 og antialias på). Velg layer-et som er bluret og trykk delete og skinnet skulle bli borte. 7 Flatten Image 8 "Brightness/Contrast..." : Contrast +8 9 Save Sånn cirka Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg finner ikke det filteret du snakker om!? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg finner ikke det filteret du snakker om!? 5481497[/snapback] Filter -> Blur -> Gaussian Blur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå