Gå til innhold

Samsung PC2700 512MB minne

ironfist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg har sett minst 10 tester på diverse hardware websider som minst greier TURBO på 166MHz. Og det er derfor jeg oppgraderte meg til SAMSUNG rambrikkene. I så fall burde PCMAX ha informert kundene at SAMSUNG pc2700 brikkene deres ikke støtter TURBO-settingen og da ville jeg ha holdt meg unna dem. Tror jeg skal angre på brikken min, den er fremdeles varm, fikk den på onsdag.

Takk for svarene alle sammen!

[ Denne Melding var redigert av: ironfist på 2002-09-15 21:56 ]

Lenke til kommentar

Harru no problemer med å poste eller er du bare dum ?

Jeg har samsung brukker .. kjører SPD jeg på 166 , da går den på cl2 6 2 3 ...

så står på 2-6-2-3 nå .. husker ikke hva av de som er hva men :razz: cas 2, 6 sån preting.. husker ikke ..

epox ep4g4a+

Lenke til kommentar

Ja, dette er interessent.. Er de fra Databutikken bedre enn de fra pcmax?

Huff, RAM er ikke lett å forstå seg på!

Slapps testet jo ei pcmax brikke og den gikk så det suset eller hva?

Er Corsair et SIKKERT valg dersom man skal klokke opp mot 350 mhz DDR?

Henning

Lenke til kommentar

Fra slapps.com,

Minnebrikkene er av merke Crusial og Samsung, som begge er tilgjengelig på det Norske markedet. Begge minnebrikkene er gunstig priset. Sistnevnte er ikke produsert i sin helhet av Samsung, men minnemodulene er produsert av disse. Som vi skal se av testen, behøver ikke dette bety at de yter dårlig.

Jeg har selv en "Samsung" 512MB pc2700 brikke fra pcmax. Den fungerer bra, har kjørt høy fsb og slikt. Turbo settings bryr jeg meg ikke noe om.. mener å huske at jeg ikke fikk noe ekstra ytelse/benchmarkpoeng.

Men jeg skal teste litt etter hvert, kanskje jeg kommer med et innlegg til i denne tråden. Tipper vmem må økes en del.. hmm, og jeg som ikke har kjøling på minnet.. hmm.

Litt mer fra slapps.com;

Når vi utførte testene, er minneinnstillingene i bios satt på "BY SPD" samt 2T command. Spenningen på minnet er satt til 2.9V (Standard spenning er 2.5V). Begge brikkene fungerte uten problemer på 200MHz som altså tilsvarer DDR400 minne..

Hva betyr dette? By SPD? 2T? Er dette normale innstillinger eller turbogreier. Har ikke helt satt meg inn i dette, men når jeg kommer hjem til maskinen min skal jeg undersøke..

Lenke til kommentar

Heisann jeg har nå fått samsung minnet fra databutikken.com og etter grundig testing skuffer dette mye!!! Minnet greier ikke å kjøre 375 MHZ i default minne setting. Jeg har hatt volten på 2,85 men det hjalp lite. Kan ikke skjønne hvordan bygger'n fikk denn brikken stabilt på 420 MHZ med 2,9 v. Lurer på hva jeg skal gjøre med dette. Ellers kjører jeg

p4b533-v

1,8@2,52

samsung minnet 2700@350mhz

pov kort 4200 xp. har ikke klokket dette enda.

sjallabis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...