tonyb25 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg bor for tiden i USA og skal flytte hjem til Norge til våren. Jeg har et to år gammelt Sony 50 tommers rear projection TV apparat som jeg kunne tenkt meg å ta med meg hjem. To problemer er da selvfølgelig 110V vs 220V og NTSC vs PAL. Jeg har sjekket på nettet og får kjøpt en omformer fra 220V til 110V (300W) for 3-400 kroner. Spørsmålet er om det finnes PAL til NTSC omformere (hvis noe slikt finnes) eller om de fleste moderne TVer automatisk håndterer dette selv. Jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg hadde satt pris på om noen kunne gi meg noen tips/råd i denne sammenheng. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er jo de tvene som støtter begge format da. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det hadde vært enklere om du kunne fortalt oss hva den heter. Som sesteen nevner kan det godt hende din TV støtter PAL. For eksempel støtter denne, Sony 108cm KPXA43M31 Rear Projection , begge formatene. Lenke til kommentar
tonyb25 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Det hadde vært enklere om du kunne fortalt oss hva den heter. Som sesteen nevner kan det godt hende din TV støtter PAL. For eksempel støtter denne, Sony 108cm KPXA43M31 Rear Projection , begge formatene. 5464167[/snapback] Sorry Jeg var på jobb da jeg skrev dette innlegget og hadde ikke modell navnet i hodet... Det er en Sony KP-46WT510 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Du skal ikke se bortifra at tv'en faktisk støtter PAL og (må kansje oppdatere firmware'en). Men hvis den ikke gjør det, går det an å kjøpe en billig video spiller og bruke tuneren i den. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ja, det finnes omformere, det har jeg til og med sett i bruk. Men hvis jeg skulle hatt en amerikansk TV ville jeg ikke tatt bryet med å begynne å se på vanlig TV på den i et land som bruker PAL. Jeg ville bare brukt den til video. NTSC er vel heller ikke kjent for å ha den beste bildekvaliteten. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er en grunn til at NTSC ofte blir kallt "Never The Same Color" Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det er en grunn til at NTSC ofte blir kallt "Never The Same Color" 5465346[/snapback] Akkurat det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå