inflamer Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Sitter i Trondheim med Nextgentel 5200/768 linje,som skal oppgraderes til 6500 snart. Merket for noen minutter siden at jeg har svært ustabil responstid ut mot internett,varierer fra 30-800 ms, og den oppgitte linjekvaliteten og dataraten i router har falt fra 5800/780 til 3904/672, og faller fortsatt for hver gang jeg rebooter router. Noen andre i Trondheimsområdet med Nextgentel som har de samme problemene? edit: På driftsmeldingene til Nextgentel står det som vanlig at alt er i flotteste orden. Kan dette ha noe å gjøre med uværet som herjer kanskje? inflamer Endret 19. januar 2006 av inflamer Lenke til kommentar
hafli Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Merket for noen minutter siden at jeg har svært ustabil responstid ut mot internett,varierer fra 30-800 ms, og den oppgitte linjekvaliteten og dataraten i router har falt fra 5800/780 til 3904/672, og faller fortsatt for hver gang jeg rebooter router. 5462848[/snapback] Er riktignok ikke i Trondheim, men har samme problemet - linja skulle oppgraderes til Free, men har falt til 4992/640.. Edit: befinner meg i Tønsberg, gikk ned fra 5600/768 Endret 19. januar 2006 av hafli Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg tror det er mye krøll generelt over hele landet med ngt. De har "massive" oppgraderinger av linjene til alle. Og da er det desverre noen som må lide. Enten ved at de ikke får mer linje, eller at hastigheten faller. Dette er det mange grunner til. Avstand fra sentral, kvalitet på ledningsnettet, router osv osv. Hva hver enkelt burde gjøre vet jeg ikke. Jeg fikk ingen oppgradering på linja inn, men noe på uthastigheten. Som det står på sidene dems om dagen så gjelder hastighetene for "opp til" 6500 (feks). Slik er det desverre bare. Vil du få noe bedre svar får du ringe og plage ngt. Kanskje du får redusert regningen litt med å gå ned en hastighet. -Thelle- Lenke til kommentar
skol Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei, etter nyttår så har Nextgentel satt ned hastigheten fra 4Mbit til 3Mbit samtidig som at line Capacity har blitt endret fra 4,5Mbit til 3,5Mbit. Dette i Trondheim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå