Stigma Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hey! Jeg ser etter en temperatur-måler med USB (eller annen brukbar) connection som gjør at man kan lese ut temperaturer fra software på PC'en. Kjenner noen til et slikt produkt? http://www.frozencpu.com/lcd-17.html Denne skal visstnok ha slik funksjonalitet, men den er svindyr, og jeg ser etter alternativer. Det hadde vært fint med mulighet for å kunne se temperaturer via f.eks. famurize og ikke alltid i hardware displayer på PC'en... -Stigma Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 mulig at dette er litt på sia av det du lurer på men speedfan fra almico er duganes og det fins plugin til samurize hvis det var det du mente. denne funker med smart-hdd og winbond sensorer på hk, og etter min erfaring også greit med nvidia. google opp speedfan, er en kar som heter almico-noe som har mekka det og test. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hallo! Mulig du er klar over det, men hva med en MAX1668? Disse får du som free-samples på maxxim sine sider, og smt-adapter finner du på nettet så slipper du all den mikroskopiske loddinga.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 smt-adapter? Har du en link eller lignende? MAX-chippen har jeg vært borti tidligere. Problemet er helelr det at jeg mangler ekspertise i å få denne koblet opp mot SMbus på hovedkortet (og i tillegg det at de fleste hovedkort kan bare aksessere sin SMbus via ram-slots). -Stigma Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du trenger 16-pin smt-adapter. Her finner du smbusen på hovedkortet. Og her finner du en annen grei gjennomgang. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takker for linkene. Noen av disse ressursene har jeg snust borti før. Jeg tror dog at det i det lange løp for oss som ikke er elektro-ingenører eller har lignende spesial-hobbyer så blir det enklere å spore opp et felles prosjekt som skal "masse-produsere" en del slike løsninger. Det har vært en del slike opp gjennom tidene. Jeg skal se om jeg finner noe link til et pågående slikt prosjekt. -Stigma Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det var nettopp loddekunnskapene det skortet på hos meg også. Derfor har jeg lagt unna dette prosjektet. Men med en slik smt-adapter kan jeg ikke se at det skulle være store hindre i veien. Men si fra om du finner noen linker! (Og kjøper du adapter så si i fra, så spleiser vi på porto!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå