Ludd Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte meg nytt hovedkort. Ville beholde det gamle skjermkortet mitt (gainward GEFORCE6600GT 256mb. AGP8x) så jeg kjøpte ett hovedkort som hadde agp8x: Epox 5ela3i m.AGP8x/PCI-EX. Kjøpte i tillegg en 64-bit. 3Ghz intel pentium 4 prosessor med HTT. Har fra gamle pc 1024mb ram. Jeg har installert seneste chipset, skjerkort drivere, bios update osv. Problemet er at når jeg skulle kjøre 3dmark05 fikk jeg knapt 1000 3dmarks, dette er over 5000 3dmarks lavere enn andre med samme eller dårligere specs enn meg! WHAT TO DO? Endret 18. januar 2006 av Ludd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det kan jo være flere grunner: * Gammel windows-installasjon. Reinstall? * Du har glemt å installere viktige drivere, chipset for eksempel. * Systemklokka har feil frekvens * Instillinger i bios -> støtte for AGP8X. * Noe med at hovedkortet støtter både AGP/PCI-X. Du må kanskje disable støtte for PCI-x (vill gjetning) Kan sikkert være mer, men det er alt jeg kan komme på i farten. Lenke til kommentar
Ludd Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Det kan jo være flere grunner:* Gammel windows-installasjon. Reinstall? * Du har glemt å installere viktige drivere, chipset for eksempel. * Systemklokka har feil frekvens * Instillinger i bios -> støtte for AGP8X. * Noe med at hovedkortet støtter både AGP/PCI-X. Du må kanskje disable støtte for PCI-x (vill gjetning) Kan sikkert være mer, men det er alt jeg kan komme på i farten. 5463004[/snapback] Jeg har formatert og reinstallert winxp, har installert alt av chipset, drivere og bios, har lett opp og ned i bios men finner ingenting som kan endre på AGP instillinger... (det står faktisk ikke noe som helst om AGP der en gang). Men dette med systemklokka og feil frekvens... hvordan ser jeg dette /evt. hvordan endrer jeg på det? Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Men dette med systemklokka og feil frekvens... hvordan ser jeg dette /evt. hvordan endrer jeg på det?5464691[/snapback] Står ikke det i manualen til hovedkortet? Uansett, hvis du leter litt rundt i bios, så skal du finne det. Jeg tror det kan ligge under "advanced - " ettelllerannet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå